Julian Sas Band

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Plaats reactie
Marga

Julian Sas Band

Bericht door Marga »

Julian Sas Band
Mezz Breda 15 mei 2014

Het is al weer meer dan tien jaar geleden, dat ik de Julian Sas Band voor het eerst live heb gezien. Het bluescafé waar ik destijds zeer regelmatig kwam had een grote tent geplaatst, want het café zelf was niet groot genoeg om plaats te bieden aan de vele mensen die naar dit concert waren gekomen.
Ik kan me herinneren, dat ik het een heel bijzonder gebeuren vond en de band…die maakte indruk op me en ik denk dat ik, zoals je dat wel meer heb met bands, die je voor het eerst ziet en hoort, vanaf dat moment een grote fan ben geworden van Sas.
Waarom dat zo is?
Misschien wel omdat zowel de muziek maar het meest de tekst van zijn nummers bij me binnenkomt. Zijn teksten zijn geschreven vanuit zijn eigen beleving en die zijn op veel mensen van toepassing en er is altijd wel iets wat je zelf meemaakt en terugvindt in die tekst.

Het grappige is, dat zoals mensen dat ook hebben met Mart Smeets, Paul de Leeuw e.a.: je houdt er van of je vindt het niks. Ik besprak dit met een paar bluesvrienden en inderdaad de een vindt de band geweldig en de ander dus niet: dat is ook het leukste van de diverse bands, want anders zouden we allemaal dezelfde muziek in onze kast hebben staan en is er niets meer te "ouwehoeren" zal ik maar zeggen ;)
IK vind het dus wel wat en ondanks het feit, dat ik een klein poosje geleden alleen naar Xinix (Nieuwendijk) ben geweest voor een optreden van Sas, heb ik mijn bluesmaatje overgehaald om samen naar Breda te gaan en het was een super avond.
Het eerste half uur was akoestisch en Rob Heijne (drummer) zat vooraan op het podium en het was mooi om zo dichtbij te zien hoe hij genoot van het getrommel op de twee bongo’s en ook hoe hij met zijn handen de maat aangaf op de box waar hij zelf op zat.
Tenny Tahamata (bas) die met zoveel rust de snaren zachtjes bespeelde en dat is wellicht veel moeilijker voor hem dan hard te moeten spelen.
Julian Sas zelf was goed op dreef en de lach die hij en de anderen deze avond op hun gezichten hadden bleef de rest van het concert.
Er werd met heel veel plezier gespeeld en hoewel men weer eens moest kletsen tijdens dat akoestische gedeelte was het de rest van het concert een feestje. Veel eigen nummers, maar ook een nummer van Rory Gallagher, wat altijd met zoveel enthousiasme gespeeld wordt.

Ik heb super genoten en het concert was veels te snel voorbij en dat vond ik niet alleen: ook de mensen om me heen vonden dat.
Het leuke was ook, dat er een jochie was van een jaar of tien: via via hoorde ik dat hij gitaar speelt en hij stond met open mond te staren naar het podium en Julian had het door en ging dichtbij de jongen staan en de ogen van dat kind glinsterden: ik vond het geweldig om naar dat jochie te kijken.

Groetjes,
Marga

Foto's: Bert Lek
Bijlagen
Sas 2014 Mezz  (13 van 24).jpg
Sas 2014 Mezz  (2 van 24).jpg
Sas 2014 Mezz  (1 van 24).jpg
Tamaharry

Re: Julian Sas Band

Bericht door Tamaharry »

(Wederom :-)) een prachtig verslag.
Dat akoestische setje heb ik enkele jaren geleden voor het eerst in Druten meegemaakt. Heel apart toen.
Publiek moet er wel voor zijn, want er zaten toen weer irritant veel "kwekkers" tussen die het er niet leuker
op maakten. Rob is natuurlijk een fantastische drummer (ex-Laundromat, Rory Gallagher Tribute band) maar z'n voorganger
Pierre (The Boogie Machine) de Haardt, mis ik toch nog wel eens. Wat kon die tekeer gaan zeg: fantastisch!
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: Julian Sas Band

Bericht door Herman KB »

En nog een blauwe maandag met een toetsenist gespeeld, dat voegde toch wel iets moois toe. Had het laatst in Kwadendamme met Julian over die mooie tijd met een bomvolle zaal 013 voor de opnames van Dedication. 1750 mensen! En dat hij helemaal geen contact met Pierre heeft.
Tja, zo gaan die dingen.
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”