9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Tamaharry

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Tamaharry »

Marga: lol, en mooi stukje geschreven.
Kuno: " gezeur"?, ....... Je bedoelt omdat er mensen zijn die het wel eens oneens zijn met jou of deze discussie?
Want hier is toch juist een forum voor bedoeld?
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Tja er zijn nu eenmaal mensen die gewoon een eigen eerlijke mening durven geven, die niet overloopt van overdreven postiviteit. Sorry als je daar niet tegen kan maar dat kan je nu eenmaal gebeuren op een forum.
Voor en tegenstanders mogen volgens mij gewoon op een beschaafde manier hun mening geven en dat heeft niets met gezeur te maken.
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Heins »

Appie the Bluesman schreef:Tja er zijn nu eenmaal mensen die gewoon een eigen eerlijke mening durven geven, die niet overloopt van overdreven postiviteit. Sorry als je daar nier tegen kan maar dat kan je nu eenmaal gebeuren op een forum.
Voor en tegenstanders mogen volgens mij gewoon op een beschaafde manier hun mening geven en dat heeft niets met gezeur te maken.
En daar ben ik het weer grondig mee eens. Ik zie steeds meer op fora dat mensen niet op een beschaafde manier kunnen discussiëren. Dan haak ik al snel af.
En wat de bluesawards betreft: muziek kun je nou eenmaal niet in een wedstrijdvorm gieten. De beste 100 m loper komt als eerste over de streep, geen discussie over.
Bij muziek werkt dat anders.

Heins
Tamaharry

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Tamaharry »

Heins: zou ontzettend graag hierover eens flink beschaafd met jou over in discussie gaan, maar...........
kan niet, want ik ben het volledig met je eens hierin :clap:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Blues awards heeft toch niks met een wedstrijd te maken...?
Heeft te maken met een stukje waardering.....

de challenge wel meer.... maar begrijp dan weer niet zo goed waarom jullie er dan wel aan meegedaan hebben, Heins?
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef:Blues awards heeft toch niks met een wedstrijd te maken...?
Heeft te maken met een stukje waardering.....

de challenge wel meer.... maar begrijp dan weer niet zo goed waarom jullie er dan wel aan meegedaan hebben, Heins?
Als je uitgeroepen wordt tot "de beste" heeft dat wel degelijk met een wedstrijd te maken volgens mij.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Appie the Bluesman schreef:
Kuno Mooren schreef:Blues awards heeft toch niks met een wedstrijd te maken...?
Heeft te maken met een stukje waardering.....

de challenge wel meer.... maar begrijp dan weer niet zo goed waarom jullie er dan wel aan meegedaan hebben, Heins?
Als je uitgeroepen wordt tot "de beste" heeft dat wel degelijk met een wedstrijd te maken volgens mij.
De mensen die erop gestemd hebben, geven diegene de meeste waardering, en daar dus een award voor.
er is meer dan 3000 keer gestemd!!! dus vind dat niet echt een wedstrijd ;)



ik ben eigenlijk wel benieuwd, op welke manier de blues dan beter gepromoot kan worden, en muzikanten een blijk van waardering kunnen krijgen,
om vooral door te gaan, waar men mee bezig is... :?:
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Volgens mij wordt je als muzikant meer gewaardeerd door je publiek bij de optredens dan door een award die je krijgt omdat er zoveel mensen opgetrommeld worden om op je te stemmen. Ook sommige leden van King of the World hebben op diverse facebook pagina's gevraagd om op hun te stemmen.....da's volgens mij meer vragen om waardering dan om het spontaan te krijgen. Maar goed,dit zal altijd wel een welles/nietes spelletje blijven dus ik eindig hiermee mijn betoog over hoe ik erover denk.
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Heins »

Kuno Mooren schreef:Blues awards heeft toch niks met een wedstrijd te maken...?
Heeft te maken met een stukje waardering.....

de challenge wel meer.... maar begrijp dan weer niet zo goed waarom jullie er dan wel aan meegedaan hebben, Heins?
Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het fantastisch dat er zoiets is als de Dutch Blues Foundation en dat er Blues Challenges zijn. Dat is ideaal als promotie van de (Nederlandse) blues en van bands/ artiesten.
Daarom hebben wij ook meegedaan. Ik zou net als mijn collegabandleden heel erg blij zijn met een award of een prijs. Top!! Perfecte promotie. Wij hebben al een keer een flinke prijs gewonnen en wij hebben zowel nationaal als internationaal goede recensies. Laat maar komen. Desondanks neem ik het wedstrijdelement in de muziek toch met een flinke korrel zout.

De bluesawards bevat natuurlijk wel een wedstrijdelement. Ná een nominatie krijgen degenen een award die de meeste stemmen krijgen. Het is dus een populariteitswedstrijd, niet meer en niet minder. Daar is niets mis mee verder, maar de meest populaire muzikanten hoeven natuurlijk niet de beste muzikanten te zijn :D .

Ik ben een paar keer naar de European Blues Challenge geweest. Ik kijk er dan naar als muzikant. Ik weet helaas vantevoren dat de meest creatieve en oorspronkelijke muzikanten niet zullen winnen. Het zij zo.

Op het ander bluesforum staan ook lijstjes met beste blueszangeres, beste bluesbassist enz.. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand is die dit serieus neemt. Maar het is natuurlijk wel leuk en geeft veel voer voor discussies. Heerlijk.

En ik doe aan alle wedstrijdjes met veel plezier mee, je weet nu waarom :D .


Heins
Tamaharry

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Tamaharry »

Gelukkig.... eindelijk weer eens wat praatjes en discussies op dit forum die meer dan 2 zinnen bestrijken............ :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”