9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Afbeelding


Kaarten á €10,- zijn te koop via; http://www.dutchbluesfoundation.nl/dutc ... ds/tickets
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Nou, de jaarlijkse strijd is weer gestreden en ik krijg de indruk dat men zich er tegenwoordig wel erg makkelijk vanaf maakt want is het nu echt zo dat je als band de beste band bent en dan ook nog individueel de beste muzikanten hebt??? is Erwin Jawa nu zoveel beter dan Julian Sas of is Govert van de Kolm nu zoveel beter dan Pascal Lanslots of Willem v.d.Schoof ?

ik durf inmiddels wel te beweren dat dit meer een jaarlijks feestje is om het feestje en dat men een paar muzikanten beloond omdat ze toevallig in de picture staan.
Erwin Jawa was vroeger, toen hij nog in White Honey speelde ook al een waanzinnige gitarist. Later bij Cuby ook en nu ineens staat King of the World ( terecht overigens )in de picture en nu vind men hem ineens de beste gitarist.
Govert v.d.Kolm heeft ook een bijzondere staat van dienst en nooit heeft iemand hem genomineerd en weer hetzelfde verhaaltje....speelt toevallig in de beste band dus maken we hem ook meteen maar de beste toetsenist...................was hij dit voor King of the World (speelde o.a.met de Blues Caravan in Amerika) dan niet ???

Natuurlijk is een leuk bluesfeestje op zijn tijd nooit weg maar persoonlijk vind ik de uitkomst dit jaar toch wel weer een beetje bizar en ik vraag me dan net zoals voorgaande jaren af: hoeveel waarde moet je hechten aan je nominatie of je uitverkiezing bij deze verkiezing? :eh:
Tamaharry

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Tamaharry »

Ach, het is "maar" een verkiezing..... Ook bij de Miss Universe heeft wel eens een meid gewonnen die ik persoonlijk niet de mooiste vond. :lol:
Maar inderdaad wel wat eigenaardig dat er ieder jaar weer een nieuwe "beste" dit of dat is. Vorig jaar was Patrick Obrist nog de beste (blues) bassist van Nederland.
Is ie nu ineens zoveel slechter gaan spelen, of staat er ineens weer iemand op die het afgelopen jaar gewoon ineens stukken beter is geworden?
Ach, overal is wel wat op aan te merken, maar The Dutch Blues heeft in ieder geval weer een mooie zondag, vele foto's, leuke kennismakingen en vele discussies
achter de rug en het is voor veel muzikanten én bezoekers weer een onvergetelijke dag geweest in ieder geval, en dat is op zich al heel positief.

Op naar volgend jaar: Heeeeeel veeel oefenen.... wie weet kan ik nog genomineerd gaan worden voor "beste drummer" :lol:
Gebruikersavatar
Tommy M.
DBF Groentje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:56

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Tommy M. »

Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Wie is de beste...wie is goed...wie is minder goed?

Er zijn mensen die achter de nominaties zitten, maar de rest wordt uitgemaakt door de stemming van de mensen die stemmen.
Het gaat dan voornamelijk om de persoonlijke voorkeur van de mensen die hun stem uitbrengen en ik heb dat persoonlijk ook gedaan.
Mijn stemlijstje is elders op dit forum te vinden...ik baalde een beetje, dat mijn favorieten niet in de prijzen zijn gevallen, maar de meeste stemmen gelden nu eenmaal.

Ik moet wel bekennen dat ik King of the World een paar weken geleden voor het eerst heb zien spelen in Xinix in Nieuwendijk: met open mond en kippenvel heb ik naar deze band gekeken en geluisterd. Ik had op Sas gestemd omdat ik hem het zo gunde, maar nu King of the World de award heeft gewonnen kan ik me daar wel in vinden.

Wat de waarde is van het in ontvangst nemen van zo'n award...dan zou je even moeten kijken naar de glunderende gezichten op de diverse foto's en als je aanwezig bent geweest dan heb je dat meegemaakt: het heeft wel degelijk waarde voor degenen die die awards hebben gekregen: ze waren er stuk voor stuk zo blij mee.
Het enige wat rest is: waarom juist deze genomineerden genomineerd waren: er zullen vast wel criteria voor zijn.

Ik was er en ik heb super genoten van alles wat er op het podium gebeurde.
De vele mensen die zich hebben ingezet om deze middag zo geslaagd te laten verlopen moeten in het zonnetje worden gezet.....ga er maar aanstaan om als vrijwilliger bereid te zijn je zondagmiddag in te leveren, want veel hebben deze vrijwilligers niet meegekregen van wat er in de zaal gebeurde: petje af voor deze mensen!!!!

Marga
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Patrick »

Vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn, heb een hoop gemist zo te horen en te zien op FB. Maar aan de andere kant het blijft een moment opname. Ja wie is beter, wie weet het? Denk dat iedereen een mening heeft, maar als een band de beste is en de leden dan ook nog eens de beste zijn, dan begint mijn geloof waardigheid in dit hele gebeuren toch wel een beetje af te nemen. Maar goed de winners gefeliciteerd. Volgend jaar ben ik er wel weer bij en dan zien we wel weer wie de beste is. Ene wie is nou de beste van Dutch Blues Forum, kunnen we daar geen awards voor verzinnen. (hihihihihihi)
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Nou het is van mij een bewuste keuze om er niet naartoe te gaan ! Ben absoluut tegen dit soort gekleurde verkiezingen en vandaar ook mijn constatering dat ik het heel frapant vind dat er mensen zijn die nu ineens winnen terwijl die al een leven lang bijzonder goed bezig zijn in de muziek. Volgend jaar worden ze waarschijnlijk niet eens meer genomineerd...zo snel gaat dat dus en daaraan koppel ik dan de vraag: hoeveel waarde je eraan moet hechten. In mijn ogen geen.

Laat duidelijk zijn dat ik het leuk vind dat er zoveel mensen wel van genieten .................dat dan weer wel :thumbup:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

wat een gezeur allemaal weer om niks.... bah.
Afbeelding
Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Helemaal met je eens Kuno....maar ja men wil graag commentaar en andere dingen lezen op dit forum dus dan schrijft men op dit forum :oops:
Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Patrick schrijft: En wie is nou de beste van Dutch Blues Forum, kunnen we daar geen awards voor verzinnen.

Tja .... er zijn 256 leden en er schrijven er maar een paar op dit forum dus jeetje: IK MAAK DUS EEN KANSJE OP DIE AWARD... :clap:
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”