9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Gebruikersavatar
Jimmy
DBF SideAdmin
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 sep 2012 12:39
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Jimmy »

Tamaharry schreef:Gelukkig.... eindelijk weer eens wat praatjes en discussies op dit forum die meer dan 2 zinnen bestrijken............ :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Dat is maar 1 zin :P

Alle gekheid op een (s)tokkie. Ik ben het grotendeels met Heins eens. Iets wat gevoel en emotie aanspreekt kan je mijns inziens niet gieten in een competitie.
Los daarvan snap ik de verschillende voordelen van zo'n zelfde 'competitie'. Voor bands de exposure, voor fans een mooie dag, voor de blues in Nederland een goeie dag, voor alle mensen een mooie dag om elkaar te zien, samen te genieten, te netwerken etc etc.
Kortom grotendeels een heel positief iets !
Ik heb er in ieder geval van genoten en hou mezelf maar voor dat hoe meer je netwerkt en hoe groter je 'online' bereik, hoe groter de kans is dat er extra veel mensen op je stemmen.
Nou vind ik zelf de muzikanten die ik gezien en gehoord heb afgelopen paar jaar, nagenoeg allemaal top en winnaars !

Ga zo door en ik kom, zo vaak als in de mogelijkheden ligt, meegenieten live !
Creatieve Speeltuin voor webdingen http://hielemedia.nl
Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Tamaharry schreef:
Gelukkig.... eindelijk weer eens wat praatjes en discussies op dit forum die meer dan 2 zinnen bestrijken............

Marga:
Hihihi….sommigen hebben meerdere woordjes nodig Harry….gelukkig maar want dan kunnen anderen ook hun ei kwijt toch? ;)
Ik hou wel van deze discussies dus ik doe gewoon lekker mee. :crazy:

Patrick schreef:
Denk dat iedereen een mening heeft, maar als een band de beste is en de leden dan ook nog eens de beste zijn, dan begint mijn geloofwaardigheid in dit hele gebeuren toch wel een beetje af te nemen.

Marga:
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant: er zijn meerdere genomineerden en de mensen die stemmen die geven de award en het kan dan toeval zijn dat leden van King of the World die award hebben gekregen, terwijl de band in zijn totaliteit ook een award kreeg.

Appie the Bluesman schreef:
Als je uitgeroepen wordt tot "de beste" heeft dat wel degelijk met een wedstrijd te maken volgens mij.

Marga:
Een wedstrijd is een competitie en dit is geen competitie….dit is dus de waardering van de mensen die stemmen op degenen die de awards volgens die stemmers verdienen.
Natuurlijk word je als muzikant meer gewaardeerd door je publiek maar dat publiek krijgt dus nu de kans om die waardering om te zetten in het toekennen van die awards.
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Beste Marga,als dit geen competitie is/was,waarom vragen de genomineerden dan via diverse media om vooral op hun te stemmen??? het gaat er gewoon om wie de meeste stemmers kan mobiliseren en da's wel degelijk een wedstrijd in mijn ogen :wtf:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

hoe je het ook went of keert, de 1 vind t een wedstrijd, de ander niet,
het belangrijkste is dat de foundation zich tomeloos, vrijwillig en met grote bezieling en inzet voor de Nederlandse blues.
Ben tot op heden nog geen website, instantie of wat dan ook tegengekomen die ook maar in de buurt komt van de foundation.
Dat is ook de reden dat ik mij ook volgas inzet voor die vereniging, ik voel mij er thuis, en hulp word daar enorm gewaardeerd!
Afbeelding
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Patrick »

He Kuno, ik waardeer jou inzet ook wel hoor, daar is niks mis mee. De foundation doet ook een hoop goeie dingen, dat weet ik heel goed. En daar is ook niks mis mee, echt niet. Maar soms heb je wel eens een gevoel die bij je opdringt, tja en dat verwoordt ik alleen maar. Voel je niet aangesproken hoor, zo bedoel ik dat nou ook weer niet.
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

je hoort mij ook niet zeggen dat ze zich niet inzetten voor de blues maar dat doen er veel meer. Niet alleen zij en natuurlijk mag jij je er thuis voelen.Ook daar is niets mis mee.
Maar ik mag toch ook gewoon een probleem hebben met het award gebeuren. Je had vroeger ene Rijk De Gooijer die in diverse fantastische films en tv produkties heeft gespeeld. Die won ooit eens een gouden kalf en die flikkerde hij ook gewoon uit het raam van een taxi omdat hij het eigenlijk een bezopen instituut vond....ik bedoel maar.
Het komt op mij af en toe over dat dit soort stichtingen,verenigingen of foundations ,zoiets als awards of challenges organiseren ter meerdere eer en glorie van zichzelf en daarbij vergeten dat er gewoon lekker muziek gemaakt moet worden.
Nogmaals,mensen die roepen dat ze Julian Sas te hard vinden en vervolgens met hun grote neus vooraan bij Ruben Hoeke gaan staan die kan en wil ik niet serieus nemen :thumbdown:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Appie the Bluesman schreef:Nogmaals,mensen die roepen dat ze Julian Sas te hard vinden en vervolgens met hun grote neus vooraan bij Ruben Hoeke gaan staan die kan en wil ik niet serieus nemen :thumbdown:
ben toch wel benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt....
heb bij "ene" Gerry Jungen op z'n pagina ook allerlei kolder info voorbij zien komen :?
als Julian Sas te hard zou zijn, waarom had hij dan toch een nominatie te pakken...? en Tenny...?


:wtf:
Afbeelding
Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Tja je kan het kinderachtig vinden of niet maaarrrrrrrrrr volgens de Dikke van Dale is:

- een wed·strijd .... een strijd om te zien wie de beste prestatie levert: sportwedstrijd
en
- een competitie....serie wedstrijden waarin de deelnemers of verenigingen één of twee keer tegen elkaar uitkomen.

Al met al is het gewoon fijn dat we een fantastische muziekmiddag hebben mogen beleven en uit het feit, dat artiesten de mensen pushen om op hen te stemmen blijkt dat men dus wel degelijk waarde hecht aan zo'n award op wat voor manier dan ook...tuurlijk is er ook eigenbelang maar er zijn zoveel mensen in zoveel situaties die zich via via omhoog werken en als het netjes gaat dan mag dat...als het maar niet over de rug van een ander is: dus normen en waarden zijn hier ook belangrijk.

Kuno: jij mag je thuis voelen en het is heerlijk om je ergens thuis te voelen en ik heb in ieder geval het laatste jaar mogen meemaken, dat heel veel mensen zich belangeloos voor de blueswereld inzetten op heel veel manieren, maar je kent ook de vrijheid van meningsuiting en die wordt, zoals ik het beleef hier op dit forum, ook gewaardeerd...m.a.w.: iedereen mag zijn mening geven want anders kan je dit forum wel opdoeken.
Voel je niet aangevallen Kuno!!! Jij doet wat je doet en daarmee uit!!! Ga zo door!!!

Ik wil nog even wat kwijt: Bert Lek, die ik het afgelopen jaar wat beter heb leren kennen, kreeg een award en hij was er zo blij mee: in dit geval is hij voorgedragen en er is niet op hem gestemd. Het is een erkenning voor iemand, die al jaren en jaren zoveel heeft gedaan en doet voor zoveel mensen; ik denk dat mensen niet weten hoeveel er achter de schermen her en der gebeurt. Ik ben er wat meer bij betrokken geraakt en zoals Bert wel eens zegt: "soms lijkt het wel op werken"...

Ik wens jullie een fijn weekend.
Groetjes,
Marga
Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Kuno Mooren schreef:
Appie the Bluesman schreef:Nogmaals,mensen die roepen dat ze Julian Sas te hard vinden en vervolgens met hun grote neus vooraan bij Ruben Hoeke gaan staan die kan en wil ik niet serieus nemen :thumbdown:
ben toch wel benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt....
heb bij "ene" Gerry Jungen op z'n pagina ook allerlei kolder info voorbij zien komen :?
als Julian Sas te hard zou zijn, waarom had hij dan toch een nominatie te pakken...? en Tenny...?


:wtf:
Marga:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dit loopt ff uit de hand en ik denk niet dat dat de bedoeling is....jammer!!!
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Nee hoor , dit loopt niet uit de hand. En deze wijsheid heb ik uit de eerste hand.......ik stond er nl. bij in Harderwijk bij het Serious Blues gebeuren. (was jij erbij dan om het tegendeel te beweren???)
Dat Gerry Jungen er over begon op Facebook was voor mij alleen maar een bevestiging dat ik niet de enige was die dat bijzonder vreemd vond. Was overigens wel verrast dat hij erover begon aangezien hij de presentator daar was.
Maar goed , ik ben dus niet van plan om mijn mening bij te stellen omdat jullie graag zien dat er alleen maar positief geschreven mag worden op dit forum.
Ik vind nl. dat je best wat kritischer mag kijken naar dit soort zaken en doe dat dan ook en ga dan een gewone gezonde discussie met voor en tegens dan ook niet uit de weg.
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”