Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Kuno Mooren »

Jury Dutch Blues Challenge bekend

Op zondag 6 oktober zal voor de derde keer de Dutch Blues Challenge plaatsvinden in Hotel De Rustende Jager te Nieuw-Vennep. Uit 34 aanmeldingen zijn acht bands en twee solo/duo acts geselecteerd, die elk twintig minuten de kans krijgen om zich aan een deskundige en onafhankelijke jury te presenteren. Die bestaat uit:
• Jorden Wouters (European Blues Union)
• John van Empel (Culemborg Blues)
• Gerda Jackson (presentatrice bluesradioprogramma ‘Twisted Blues’)
• Herman Janssen (Moulin Blues, Ospel)
• John Zwetsloot (Genuine Music Agency)
• Han van Dam (pianist Barrelhouse)

Aangezien de Dutch Blues Foundation is gelieerd aan de Amerikaanse Blues Foundation gaan de band en de solo/duo-act die de meeste punten in de wacht slepen op deze Dutch Blues Challenge, uitkomen voor Nederland tijdens de prestigieuze International Blues Challenge in Memphis (USA). Daarnaast worden de winnende acts uitgezonden naar de European Blues Challenge in Riga (Letland) en treden ze op tijdens het Moulin Blues Festival in Ospel. De Dutch Blues Challenge geeft bluesmuzikanten hiermee een duwtje in de rug naar meer bekendheid en richting de grotere (inter)nationale podia. Het evenement wordt bijgewoond door programmeurs, festivalorganisatoren, managers en platenbazen.
Vanaf 15:00 uur maken de deelnemers hun opwachting om aan de jury te laten zien wat ze in huis hebben. De jury beoordeelt hen op basis van criteria als muzikale vaardigheden, uitstraling, uitspraak en bluesinhoud.

De deelnemers:
Bands:
The Antones
Bas Paardekooper & The Blew Crue
Dave Chavez Band
John F. Klaver Band
Leif de Leeuw
AJ and The Wildgrooves
Schipper & Bemanning
Mess Around

Solo/Duo’s:
The Damned and Dirty
Herbie and the Guitarguy.

De Dutch Blues Challenge is een onderdeel van de Bluesdag en wordt vanaf 10.30 uur vooraf gegaan door workshops, de Maxwell Street Market en een fototentoonstelling over Maxwell Street, de openluchtmarkt zoals die gedurende de hele twintigste eeuw op zondagochtend werd gehouden in Chicago. In Nieuw-Vennep is een miniatuur van deze markt te zien.

Uniek op deze dag is de mogelijkheid om een gitaar te maken van een sigarendoos met Jos Maesen. (Kosten: € 50).
Deelnemers nemen een bespeelbare gitaar mee naar huis en kunnen vervolgens gratis naar de Dutch Blues Challenge.
Altijd al harmonica willen leren spelen? Dan is hier de kans om in korte tijd een blues te leren spelen onder leiding van Hans de Vries.
Of een workshop met de veelzijdige rootsgitarist Richard van Bergen, twee keer genomineerd als beste bluesgitarist, waarin het accent ligt op de ranzige, down to earth sound van muzikanten als Robert Nighthawk, Lightnin' Hopkins, John Lee Hooker en Frankie Lee Sims. Naast single string licks ook veel aandacht voor swampy en boogie grooves en begeleidingspartijen à la Eddie Taylor en Lightnin' Slim.
Opgave voor deelname aan de workshops is nog mogelijk.
Kaarten voor de Bluesdag kosten € 10 in de voorverkoop. Een kaart geeft toegang tot de workshops van Hans de Vries en Richard van Bergen en de Dutch Blues Challenge. De Maxwell Street Market is tot 14.30 uur gratis toegankelijk.

Voor meer informatie en voorverkoop: www.dutchbluesfoundation.com.


klik hier voor kaarten voor de Bluesdag
http://www.dutchbluesfoundation.com/dut ... s-Bluesdag

klik hier om je aan te melden voor de workshops.
http://www.dutchbluesfoundation.com/dut ... -formulier
Bijlagen
aaaa batman.jpg
aaaa batman.jpg (218.09 KiB) 14985 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Herman KB »

Bonamassa in Groningen!
Tamaharry

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Tamaharry »

J & The F.O.G Bluesband in Harderwijk! ;)
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Kuno Mooren »

Nou, dan is de keuze makkelijk hahaha (Nieuw Vennep)


btw.... ik ben de hele dag Dutch Blues Foundation fotograaf 8-)




jullie ook veel plezier mannen :thumbup:
Afbeelding
Tamaharry

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Tamaharry »

John Klaver heeft gewonnen en mag dus naar Memphis? Las op diverse Facebookpagina's dat er onder het publiek
nogal wat geluiden opgingen (zoals vaak uiteraard) dat wat hen betreft dit zeker niet hun eerste keuze geweest zou zijn.
Iemand hierover iets te zeggen of een mening? Ik ben er niet bijgeweest, dus kan er niet over meepraten uiteraard, maar
omdat ik veel gelijkgezinde meningen hierover las, was ik erg benieuwd.
Flat Tire
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:48

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Flat Tire »

Tja, vakkundige artiest en de kritiek spitst zich natuurlijk op het feit dat hij al eens is geweest. Dat mag natuurlijk en kan je hem ook niet aanrekenen. Dat is de waardering van de juryleden. Omdat ik John F Klaver regelmatig zie spelen had ik zijn optreden even laten schieten om wat mensen te kunnen spreken, ik heb dus geen idee wat hij anders dan normaal heeft gedaan om er zo uit te springen. Mijn eigen favoriet the Antones legde het voor mij af tegen het net iets meer swingende Mess Around, maar ook daar niks dan lof voor the Antones voorman Marc. Wat stem een podiumuitstraling.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Kuno Mooren »

Publiek en jury lagen alles behalve dan op 1 lijn.
de enthousiasme in het publiek tijdens en na het optreden van Bas Paardekooper en kornuiten was fenomenaal,
en wat een show zette deze mannen neer.....
Dat een tekort aan blues, en het net niet genoeg ruimdenken van de jury voor hun de das omdeed is mij niet helemaal duidelijk.
Voor mij was het zo klaar als een klontje.... echter ik ben ook maar gewoon iemand met een mening :D

John F. Klaver band heeft wel een enorme groei laten zien, wat een verschil, en wens hun dan ook alle succes in Memphis,
hoop alleen dat ze ditmaal de PR wel goed aanpakken, na Memphis.... want vond het echt doodzonde dat ze daar zoveel steken hebben laten liggen.


Naast Bas Paardekmooper, vond ik ook dat The Antones een mooie set wegzette, maar Dave Chavez band was voor mij toch wel een verrassing!!
Tjonge wat een krachtige set was dat!! :thumbup:
Afbeelding
Tamaharry

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Tamaharry »

Jammer dat ik op Facebook al veel foto's heb gezien, en op ons forum nog niets van deze dag........
Waar blijven al die kiekjes van die mensen die erbij waren en hebben gefotografeerd?
antones
DBF Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:03

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door antones »

Wij hebben het echt heel leuk gevonden op de DBC.
We waren de laatste band, niet gemakkelijk, maar het liep lekker. Het publiek was enthousiast, we hebben ondanks de zenuwen lekker kunnen spelen.
Ook hebben we er extra optredens aan over gehouden.
Winnaars waren bij de bands John F Klaver, zwaar OK. En bij de duo's Herbie & the guitarman. Keigaaf!!
Hoogtepunt wat mij betreft was Mess Around. Super Kei Gaaf!!!! (ja, ook ik vond ze net iets swingender dan The Antones :lol: )

En als Dhr Chavez en kornuiten in de buurt komen spelen binnenkort, blijf ik ook niet op de bank hangen....

Groetjes,
ReinieR
(Toetsenist van The Antones)
Tamaharry

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Tamaharry »

Mooi stukje Reinier.... Goeie berichten over jullie gig gehoord afgelopen dagen,
dus dat zit wel goed! :clap: :clap:
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”