Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Flat Tire
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:48

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Flat Tire »

Hi Reinier,
No hard feelings, ik vond jullie allebei een welkome afwisseling tijdens de Challenge
antones
DBF Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:03

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door antones »

Nogmaals: Ook wij vonden het geweldig om er te spelen. :D

Wel mis ik juist een beetje die discussies met wat stevigere meningen. Als het een bekercompetitie in voetbal was geweest...

:twisted: Wat deden die Antones daar eigenlijk? Had iemand ze ooit al ergens gezien? Zouden deelnemers niet minstens aantoonbaar 40 of 50 keer per jaar moeten spelen om mee te mogen doen?
En heb je die solo's wel eens gehoord van de toetsenist van the Antones? :yawn: :sick:

Groetjes,

Toetsenist van The Antones...
Tamaharry

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Tamaharry »

Je hebt helemaal gelijk, op alle fronten: "pittige discussies", die behoorlijk onderbouwd zijn, daar zijn ze/we hier niet sterk in.
1 reden ken ik: op het andere bluesforum liepen deze discussies vaak/meestal uit op gigantische onderlingen ruzies en verwensingen.
Daardoor zijn een aantal leden zowieso hier terechtgekomen, omdat ze dit zat waren :lol:

Maar ben volledig met je eens, dat bij een challenge waar we toch op z'n zachtst gezegd diverse behoorlijk uiteenlopende meningen
hebben gehoord vanuit het publiek dat er live bij aanwezig was, de discussie toch wat heftiger (doch positief) opgepakt had moeten
worden hier.

Hierbij de uitnodiging aan de leden die net wakker worden: wat is hierop uw mening/antwoord???????
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Ik ben er niet bijgeweest dus kan er verder geen mening over geven. Ik heb het zowieso niet zo op dit soort "wedstrijden"...stukje ervaring uit het verleden,zeg maar :shh: ...ik brand er mijn vingers niet meer aan :lol:
Flat Tire
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:48

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Flat Tire »

De discussie is op andere 'kanalen" wat heftiger geloof ik. Ook alweer over de nieuwe nominaties voor de Bluesawards.
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Heins »

Een van de discussies die elk jaar weer terugkomt is de vraag wat "bluesinhoud" nu eigenlijk is. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Het is een van de belangrijkste en volgens mij meest onzinnige selectie criteria. Een aantal personen, waaronder misschien ook de juryleden, vinden het volgende filmpje geen blues. Ik geef toe, wij zien geen neger op een plantage, maar volgens mij is dit absoluut blanke moderne blues. De vraag is dus: wie kan mij vertellen wat bluesinhoud is?


Link


Heins
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Nou Heins,ik kan je dat niet vertellen maar weet wel wat ik zie in het filmpje......een band die met passie en bezieling hun eigen ding staan te doen . Een lang nummer die als basis blues heeft en uitstapjes maakt naar symphonische rock a la Pink Floyd en tegen de hardrock aanschuurt. Niks mis mee.......sterker nog,voor mij is dit moderne blues. Waanzinnig goed gespeeld en met veel liefde gedaan...................ik kan hier dus heel erg van genieten...super gewoon :thumbup:
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Heins »

Appie the Bluesman schreef:Nou Heins,ik kan je dat niet vertellen maar weet wel wat ik zie in het filmpje......een band die met passie en bezieling hun eigen ding staan te doen . Een lang nummer die als basis blues heeft en uitstapjes maakt naar symphonische rock a la Pink Floyd en tegen de hardrock aanschuurt. Niks mis mee.......sterker nog,voor mij is dit moderne blues. Waanzinnig goed gespeeld en met veel liefde gedaan...................ik kan hier dus heel erg van genieten...super gewoon :thumbup:
Ik ben het helemaal met jou eens. Maar...............wie weet wel wat bluesinhoud is? Jij weet het niet, ik weet het niet, de jury weet het waarschijnlijk ook niet. Wie weet het wel? En waarom is dit het allerbelangrijkste selectiecriterium waarbij niemand weet wat het is. Help!

Heins
Flat Tire
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:48

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Flat Tire »

De score die gegeven wordt door de jury op de verschillende punten zoals bluesinhoud, presentatie/aankleding, uitspraak van het engels zijn natuurlijk persoonlijke meningen van ieder individueel jurylid. Die bepaalt of hij/zij blues hoort of niet.
Hetzelfde voor de aankleding: het ene jurylid vindt het misschien prima als er een band staat in oude jeans en C&A shirtjes de ander niet.
Hypotetisch gezien als ik jurylid was scoort het bovenstaande filmpje voor mij veel lager in de bluesinhoud dan de andere acts.
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Sorry hoor maar een apepakkie bepaald echt niet je bluesinhoud. Ik zag iemand iets roepen ( Bert lek geloof ik ) dat hij sommigen hun outfit beledigend voor de jury vond...dat vind ik dus echt bullshit......het gaat om de inhoud en niet om de aankleding.
Dat zou betekenen dat ik meer blues had als ik een pet of een hoed opzet....echt flauwekul.
Je maakt muziek en geen theatervoorstelling denk ik dan maar. Je moet een net pak aantrekken als je jezelf daar lekker in voelt. Ik persoonlijk voel me meer op mijn gemak in een t shirt en een spijkerbroek.....ben ik daarom meer of minder blues????? dacht het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”