Interview met Johnny Laporte

In dit forumdeel, zullen interviews gepubliceerd worden, die door 1 van de teamleden word afgenomen.
Plaats reactie
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Interview met Johnny Laporte

Bericht door Patrick »

INTERVIEW | Johnny Laporte - Bluesgitarist met historie

Tekst: De Rijdende Slager

Gitarist Johnny Laporte weet op zijn eigen wijze een bijzondere invulling te geven aan de blues. Spelend en componerend in Barrelhouse – in 2012 opgenomen in de Dutch Blues Hall of Fame – staat de gitarist al meer dan 40 jaar onafgebroken op het podium. Off stage een rustige man die niet snel uit het veld geslagen raakt. Bij Johnny Laporte draait alles om spelen en liefst zoveel mogelijk!

Cultuurverandering

“Ik herinner mij een jeugd met verjaardagsfeestjes waar altijd werd gegeten, gedanst en muziek werd gemaakt. Een oom speelde gitaar, een paar tantes piano en soms speelde iemand saxofoon of accordeon. Indische liedjes, dat was een heerlijke tijd. Onvermijdelijk dat Guus en ik in al zo jong in de muziek terecht kwamen. Maar de indorock werd verdreven door Engelse pop, vandaar dat die stroom aan ons is voorbij gegaan.”

Om verder te lezen zie http://bluesgate.nl/interview_johnny.html

Groetjes Patrick
Tamaharry

Re: Interview met Johnny Laporte

Bericht door Tamaharry »

Hartstikke leuk interview!
Heb natuurlijk Barrelhouse diverse keren zien spelen, maar kende dit
verhaal van "behind the scenes" en van een 6 jarige Johnny nog niet.
Top! :clap: :clap:
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Interview met Johnny Laporte

Bericht door Patrick »

ja is weer een mooi verslag van die meneer. Hoop dat ie nog even doorgaat met zijn verslagen.....
Plaats reactie

Terug naar “Het interview met...”