De 'spullen' van Harp Mitch

Natuurlijk ben je helemaal lyrisch over je eigen instrument. Laat hem (of haar) hier aan ons zien en vertel er iets over
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Kuno Mooren »

machtig mooi spul inderdaad :)
zo lekker vintage
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harp Mitch
DBF Professional
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 jun 2012 12:48
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Harp Mitch »

Bedankt voor jullie compliment. :D Inderdaad speciaal voor de mondharmonica. Is altijd een hele zoektocht. Je kan zulke spullen niet krijgen bij een muziekwinkel. Met uitzondering van de mondharmonica's.De amp is een USA handgemaakt. Ze worden niet meer gemaakt. Ik heb gehoord dat er zo'n 50 stuks van bestaan op onze aardkloot. De mics zijn oude modellen uit de begin tweede helft van de vorige eeuw. De huidige hebben niet de elementen die het geluid brengen waar we naar op zoek zijn. Qua geluid zijn Rod Piazza en Little Walter mijn voorbeelden. Dit is dan ook het resultaat van nu (we blijven op zoek naar de ultieme sound ;) ) Veel zoeken op het internet en collegae harpers (netwerken). Mogelijk dat de sound er volgende week aankomt :!: :?: :o

Greetz Harp Mitch 8-)

Voorbeelden:


Link



Link



Link


[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=en ... aXJLI&NR=1[/youtube]
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Appie the Bluesman »

Dat is duidelijk Mitch.We zijn (en blijven volgens mij ons hele leven lang :D )allemaal op zoek naar het ultieme geluid. Ik doe dat d.m.v.aanpassingen aan mijn Leslie,gitaristen door het vervangen van bruggen en elementen,maar ik wist niet dat er zo weinig te koop is in de reguliere handel als het gaat om harpversterking en dan met name de Amps.
Zo zie je maar wat je weer van elkaar opsteekt. :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Kuno Mooren »

Lekker hoor,
The bluesharp, still my favorite
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harp Mitch
DBF Professional
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 jun 2012 12:48
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Harp Mitch »

Hallo Kuno, het klingt ook lekker vintage. Zul je gaan horen op onze nieuwe cd. Gebruik daar de `kleine`Soulful Kinder Amp..Ik heb nu de John Kinder Harpking 100watt 6x10 in mijn kelder staan om te testen. Exact dezelfde als op het 2e en 3e youtube filmpje paar berichten terug. Het enige verschil is dat er jensen speakers inzitten i.p.v. eminence. Het is de amp van Ben Bouman die ik ga overnemen. Helemaal te gek...en dan helemaal wanneer ik de Soulful er aan door lus. Een geweldig groot geluid op een zelfs laag volume. Kan niet afwachten om het geheel uit te proberen tijdens een Gig. Wachten tot 8 september tijdens Bluesmill Festival in Neede. Ik ben zeer gelukkig met de Harpking. Veeeeeeel geluk gehad dat dit mij is overkomen. Normaal niet te krijgen in ons land of buurland. :D :D :D

Greetz Harp Mitch 8-)

foto volgt :!:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Kuno Mooren »

Ben wel benieuwd naar de foto ja!
Ben Bouman heb ik weleens een clinic gehad, erg leuke man om mee te werken.
Zeer benieuwd naar je nieuwe album, zal hem met de tijd proberen te bemachtigen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harp Mitch
DBF Professional
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 jun 2012 12:48
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Harp Mitch »

Hallo Kuno, ik kan het alleen maar bevestigen. Een heel prettig persoon. Ongelooflijke kennis van alles wat met mondharmonica te maken heeft. :)
De cd gaat in oktober tijdens Bluesfestival Hengelo voorgesteld worden. Uiteraard zijn jullie (alle Dutchbluesers) uitgenodigd. We geven daar een 2 uur durend concert(zonder pause!!) :o :o En dan in mijn Blue(s) Suit.... ;)

Greetz Harp Mitch 8-)
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Kuno Mooren »

Ik zal eens kijken of ik kan in Oktober, zoja, kom ik zeker langs, en ga ik uiteraard wat foto's schieten ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harp Mitch
DBF Professional
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 jun 2012 12:48
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Harp Mitch »

Goedemorgen Kuno, dat zou ontzettend te gek zijn. Een stel te mooie foto's van de releaseparty..... En de eerste cd is voor jouw!We spelen in de Three Musketeers van 21.00 -23.00 uur. Overigens is het altijd een gezellig druk bezocht festival. www.bluesfestivalhengelo.nl
Dus graag..... :D

Greetz Harp Mitch 8-)
Gebruikersavatar
Harp Mitch
DBF Professional
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 jun 2012 12:48
Contacteer:

Re: De 'spullen' van Harp Mitch

Bericht door Harp Mitch »

Zoals afgesproken een tijd terug, een foto van mijn trotse Harpking 6x10 :) Ik heb er nu een aantal gigs mee gespeeld. Helemaal te gek....Je moet je echt de tijd nemen om deze Amp te begrijpen. Wat het ingebouwde AFB(anti feedback systeem) van invloed heeft op je sound en volume. Naast bas-treble-volume-ub(distortion)-afb heb je ook een midcutbas regelknop. Je kunt op elk volume spelen zonder klank verlies. :!: :!: Wat wil je nog meer...ja dat ie klein is en 10 kg weegt :?: Helaas, iets groter uitgevallen :| Ik wil niet meer anders.
Harking 6x10 100 watt
Harking 6x10 100 watt
De Jensens van de Harpking
De Jensens van de Harpking
Greetz Harp Mitch 8-)
Laatst gewijzigd door Harp Mitch op 11 nov 2012 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn instrument(en)”