Thomas Toussaint Band

Speel je in een band? Stel je band hier dan even voor
Thomas Toussaint
DBF Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2015 17:18
Contacteer:

Thomas Toussaint Band

Bericht door Thomas Toussaint »

Hallo allemaal,

Wij zijn de Thomas Toussaint Band. Hieronder volgt onze biografie:

BIOGRAFIE THOMAS TOUSSAINT BAND (NL)

De gemeenschappelijke passie voor de blues heeft ertoe geleid dat vier jonge muzikanten uit verschillende windstreken elkaar hebben gevonden met als resultaat de ‘Thomas Toussaint Band’. De bronnen waaruit deze vierkoppige formatie hun inspiratie tappen zijn Chicago blues, swing, Louisiana swamp, rock ’n roll en New Orleans. Belangrijke mensen in dit kader zijn Jimmy Reed, B.B. King, Jimmy Rogers, Mitch Kashmar, Paul deLay, William Clarke en Louis Jordan.
De band speelt met een ontembare gedrevenheid de blues zoals die bedoeld is maar voegen hier ook hun eigen interpretatie aan toe. Vanuit hun passie voor de blues wil deze band laten zien dat blues actueel is voor iedere leeftijd van 18 tot 80.
“Thomas Toussaint is één van de weinige jonge harmonicaspelers die loyaal blijft aan de blues traditie, maar met een ruimdenkende geest. Hij doet me aan mezelf denken toen ik zijn leeftijd had – ontzettend geboeid door het blues genre waarbij ik alles wat ermee te maken had opnam als een spons. Met zijn talent kan Thomas niets anders doen dan groeien!”
– Mark Hummel

Bezetting

• Thomas Toussaint – zang & harmonica
• Leander Nijland – gitaar
• Paolo de Stigter – drums
• Dirk Wagensveld – bas

Wapenfeiten

• De Thomas Toussaint Band stond in augustus 2015 in het voorprogramma van Guy Forsyth
• Thomas Toussaint speelde samen met The Hoax
• Thomas Toussaint speelde achter Tail Dragger als gast van de Fossen & Struijk Band
• Thomas Toussaint speelde achter John Primer als gast van de Little Boogie Boy Blues Band
• Dirk Wagensveld deelde al eerder het podium met Millstreet Blues Band en Rootbag
• Paolo de Stigter kent u als drummer van ‘Wattson!’ en voormalig ‘Motel Kings’ en deelde het podium met o.a. Richard van Bergen
• Leander Nijland speelde al met Kai Strauss en William “Memo” Gonzales in Duitsland
“De Thomas Toussaint Band is onderdeel van de toekomst van de Europese blues scene, die gelukkig nog steeds groeit.”
– Martin Lang, Chicago, IL.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn band”