Culemborg Blues 23-08-2014

Gigs, concerten en festivals die eraan zitten te komen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Kuno Mooren »

Culemborg Blues 23-08-2014

Culemborg Blues, het bluesfestival dat bij 1 van de beste en gezelligste bluesfestivals van Europa behoort!!

En nog geheel gratis ook!! En dat allemaal tot stand gekomen door de gemeente Culemborg, de sponsors, vrienden en de vele vrijwilligers!!!

Ieder jaar weer een groot succes, met zowel aandacht voor Nederlandse Blues acts, maar ook weer voorzien van fantastische internationale namen!

Zo zal om 14:00 uur, de legendarische band Barrelhouse aftrappen, met de beste vrouwelijke bluesvocalen van Tineke Schoemaker, en natuurlijk de Gebroeders Laporte, en de rest van de band, een nostalgische band voor de “oudere” jongeren onder ons, maar ook de jeugd zal met open mond staan te kijken van de ziel en zaligheid waarmee deze band een act neerzet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The Damned and the Dirty, het duo dat een monster van een album uitbracht, en hoge ogen gooide tijdens de BluesChallenge 2013.
Chivy & the Bluzicians, een stel jonge honden uit het zuiden des lands, welke zijn geïnspireerd door oa SRV en Jimi Hendrix!
Leif de Leeuw band, ook zo’n formatie die laat zien dat je als tieners/twintigers een bluesset kunt neerzetten van internationaal niveau!

King of the World, zal om 20:00 uur het hoofdpodium in vuur en vlam zetten, juist ja die band met Erwin Java op gitaar, de gitarist die de laatste decennia als 1 van de betonnen pijlers in de formatie Cuby & the Blizzards zat. Evenals de drummer Fokke de Jong, die ook tijdens een eerder Culemborg Blues festival opende, maar dan in de formatie “Normaal” uit de achterhoek.
Ruud Weber, Bass en Zang, en Govert van der Kolm op toetsen, die hun sporen ruim hebben verdiend, maken deze formatie tot een ultieme blues machine.
Iedereen die deze band inmiddels gezien heeft, kijkt uit naar het nummer “can’t go home”
Gespeeld en opgedragen aan de helaas, op 70 jarige leeftijd overleden, harry Muskee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Om 21:30 zal de energieke Canadese dame Layla Zoë, het hoofd podium betreden, ik heb haar tijdens het afgelopen Moulin Blues festival gezien en gefotografeerd, of het echt in een blueshokje past…?? Nee dat niet… is het een show?? Wellicht de tofste van de hele editie!!
Waarschijnlijk word zij weer begeleid door de Duitse muzikanten Jan Laacks (gitaar) en Gregor Sonnenberg (Bass) mis deze band niet!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als afsluiter, de Duitse gitaar virtuoos, Henrik Freischlader.
Henrik word ook wel vergeleken met Joe Bonamassa en consorten.

De enige manier om deze man te omschrijven is….. zorg dat je erbij bent!!!


Wil je meer informatie?

Check dan even;
http://www.culemborgblues.nl/

Ook als je Culemborg blues wilt helpen/steunen of vriend wilt worden?
Neem even contact op via bovenstaande website.

Parkeren is redelijk te doen, maar wees verstandig, en ga met de trein.
Vanaf station Culemborg is het nog geen 10 minuutjes lopen naar de binnenstad.
Afbeelding
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Patrick »

Prachtig Kuno, dank je voor het delen. :thumbup: :clap: :thumbup:
Marga

Re: Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Marga »

Mooi Kuno :thumbup: inderdaad een super programma in Culemborg, al zijn de meningen waarschijnlijk verdeeld over Layla Zoë, want ik vond het zelf niet zo toen ik ze zag op Moulin Blues....ik werd alleen maar afgeleid door al dat haar van haar ;)
Nu maar hopen dat de weergoden Culemborg goed gezind zijn om de hele rit uit te "staan"...vorig jaar was er helaas in de avond zoveel regen, dat ik ben afgehaakt.
Groetjes,
Marga
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Appie the Bluesman »

Tja,het weer is altijd een onzekere factor bij CulemborgBlues en het programma zal ook niet iedereen aanstaan. Toch vind ik dit een van de beste ( samen met Ribs & Blues ) Festivals van Nederland.Niet alleen omdat het nog steeds gratis is maar de organisatie is altijd top,de sfeer is super en er is genoeg variatie in muziek....ook de jongere muzikanten krijgen altijd aandacht.
Ik ben er zowieso weer bij.............zoals altijd :P
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Kuno Mooren »

De afgelopen 2 edities ben ik er niet bij geweest, de keren daarvoor, kan ik mij niet herinneren, dat het de hele dag droog geweest is hahaha,
maar ach, de plaatselijke Kruidvat moet ook paraplu's verkopen toch? haha.
Ik vond Layla zelf best een goede set neerzetten, maar komt ook temeer omdat ik bijna de hele set door een camera zoeker heb zitten loeren :D
vond het geen 100% blues, maar voor de afwisseling een prima show.

leuk iedereen weer te zien daar!! het is voor mij dan al weer 10 weken.... dat ik zonder live blues zit :?
dus ga er met volle teugen van genieten (en van de bezoekers natuurlijk :thumbup: )
Afbeelding
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Patrick »

Ik zie jullie daar ook wel weer, ben zeker van de party. en nog vele meer uit het blueswereldje denk ik zo.
Marga

Re: Culemborg Blues 23-08-2014

Bericht door Marga »

See you guys...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe NL bluesgigs, concerten & festivals”