Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Tamaharry

Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Tamaharry »

Op het laatste nippertje toch maar even besloten om naar Culemborg af te reizen voor wat zaterdagblues.
Wilde Flavium graag nog eens zien na een aantal jaren ontwenning, maar aangezien ik geen zin had om me
daar op het plein zeiknat te laten regenen, had ik 's morgens (Het regende behoorlijk in Maas & Waal) nog
geen grote plannen gemaakt.
Toen het later deze zaterdagmorgen opklaarde besloot ik rond 12.30 uur toch maar een poging te wagen,
zodat ik rond 14.00 uur de oude garde nog eens bezig kon zien. Omdat ik al 2x zeer slechte parkeerervaringen
had gehad bij Culemborg Blues, nu maar eerst even naar broertje gebeld, die ook ging. Zijn parkeertip sloeg ik
op op m'n harde schijf en ging dus vol goede moed en met de zonnebril op, richting Culemborg.
Daar aangekomen merkte ik gelijk dat het minder druk was als alle andere jaren dat ik hier naartoe was geweest,
en besloot te kijken op er op het parkeerplaatsje naast de dijk nog ruimte was, en jawel..... 6 prachtige (gratis)
plekkies. Mazzel dus!
Verderop stond een potige dame van de culemborgse parkeerpolitie haar boekje vol te schrijven op die parkeerplaats
waar je wel moest betalen. Tja, als enthoustelingen weer eens een evenement naar je plaats weten te trekken waar toch veel volk op af komt,
meer al het gemiddelde "winkelzaterdagje", pak je natuurlijk gelijk je nieuwe lippenstift en lege bonnenboek om te laten zien dat een geheel gratis
festival natuurlijk eigenlijk niet kan in de culemborgse binnenstad.
Maar goed, ik stond dit jaar voor het eerst sinds jaren weer eens prima geparkeerd en ging in het middagzonnetje aan de kleine
5 minuten wandeling naar de binnenstad beginnen. Daar aangekomen was Flavium net met de soundcheck bezig, maar voor het
hoofdpodium waren slechts een man of 5 aanwezig. Even langs de kraampjes dan maar. De bekende kettinkjes, kralen en T-shirts
van ACDC en Elvis (?) lagen weer voor het grijpen. Plots een hevige regenbui die mij in een CD stalletje deed belanden. De animo
voor dit kraampjes werd ineens wel heel erg groot en binnen enkele tellen stond het vol onder het luifeltje. Die mensen zonder
paraplu of CD kraampje waren dan ook binnen enkele minuten tot op de draad nat. Zouden de weersvoorspellingen dan toch nog
uitkomen?
Toen een kwartiertje later Flavium aftrapte was het nog wat mottig, maar bij het 2e nummer brak de zon door en deze zou bijna het hele uur
voor een warme gloed op de schouders en rug van het publiek zorgen. Heerlijke blues van een aantal dinosaurussen zoals ze door de speaker al werden aangekondigd.
Hoewel het publiek in 't begin nog niet echt "los" kwam, zetten de heren toch een fantastisch begin van deze zaterdag neer. Veel nostalgie (Nightlife 1979) maar vooral
lekkere zonnige blues! Nu al had ik geen spijt dat ik het tochtje naar Culemborg had ondernomen. Jennblues was een misser wat mij betreft: niet als band,
zeker niet als muziek, maar de locatie was dusdanig slecht dat het kleine straatje binnen de kortste keren vastliep (De "gewone" niet op bluesbelustige
culemborgers waren immers ook nog gewoon aan het winkelen 's middag!) en je je kont niet meer kon keren hier, tenzij je er een kick van kreeg om tussen
2 vette Hemaworsten te staan die lekker met elkaar aan het kwekken waren......
Terug weer naar het grote plein. Na een beetje ombouwen begon Ralph de Jong daar inmiddels aan zijn bijdrage. De meningen waren gelijkluidend hierover:
prima muzikant, maar zijn optreden was beter uit de verf gekomen in 1 van de gezellige kroegjes rondom het plein of verderop in de binnenstad.
Hij zat toch wat verloren op dat immense podium en had (no offence) beter van plaats kunnen ruilen met Jennblues. Deze waren op de mainstage m.i. toch beter uit de verf gekomen.
Na wat drankjes heb ik afscheid genomen van broerlief, Anita en Jeroen die nog een paar uurtjes doorgingen.
Mijn rug was wederom spelbreker, maar ik had gezien en gehoord waar ik eigenlijk speciaal voor gekomen was, dus mijn middag kon niet meer stuk.
Culemborg..... tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Babs
DBF Professional
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 mar 2012 17:50
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Babs »

Jammer dat ik je niet gezien heb!
Broerlief en Anita ben ik wel tegen gekomen :mrgreen:
Hey, hey, The Blues Is Alright!!
http://www.blues-rockreview.nl
Tamaharry

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Tamaharry »

Hey Babs,....ja, zag ik ook pas na Flavium, terwijl zij (vooraan?) daar al een half uurtje stonden.
Stond jij ook vooraan dan bij Flavium?
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Appie the Bluesman »

Babs schreef: Broerlief en Anita ben ik wel tegen gekomen :mrgreen:
Maar die kom je bijna overal tegen :lol:
Gebruikersavatar
Babs
DBF Professional
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 mar 2012 17:50
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Babs »

Appie the Bluesman schreef:
Babs schreef: Broerlief en Anita ben ik wel tegen gekomen :mrgreen:
Maar die kom je bijna overal tegen :lol:
Jaaaa... en altijd heeft ie goede zin :lol: :lol: :lol:
Hey, hey, The Blues Is Alright!!
http://www.blues-rockreview.nl
Tamaharry

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Tamaharry »

Over welke broer heb jij het dan Babs? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Appie the Bluesman »

Tamaharry schreef:Over welke broer heb jij het dan Babs? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:


Over mij natuurlijk,the one and only Appie the Bluesman ;)
Tamaharry

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Tamaharry »

nee, volgens mij had ze het over die broer die "altijd goeie zin..." heeft. :D
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Kuno Mooren »

Mooik verhaal Harry :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Babs
DBF Professional
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 mar 2012 17:50
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Culemborg Blues.... toch nog eens prob(park)eren....

Bericht door Babs »

Tamaharry schreef:Over welke broer heb jij het dan Babs? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
The one and only APPIE :mrgreen:
Hey, hey, The Blues Is Alright!!
http://www.blues-rockreview.nl
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”