Interview met The Backcorner Boogie Band tijdens Waterpop

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
thebluesalone
DBF Groentje
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 mei 2012 10:30

Interview met The Backcorner Boogie Band tijdens Waterpop

Bericht door thebluesalone »

Ooit had Jovink and the Voederbietels de grootste fanclub van Nederland. Sinds 2008 staat de band op non-actief en is de fanclub omgevormd tot de Zwarte Cross fanclub. Als directeur en medeorganisator van die Zwarte Cross, het immens populaire Achterhoekse festival, zag zanger/gitarist Hendrik Jan Lovink toch weer de mogelijkheid om in 2011 een nieuw project op te starten: The Backcorner Boogie Band. “Ik had nog heel veel onuitgewerkte ideeën liggen voor nummers die ik niet of minder geschikt vond voor Jovink en ben daarmee aan de slag gegaan. Tijdens het uitwerken hiervan raakte ik er steeds meer van overtuigd dat deze nummers het best tot hun recht zouden komen als we ze zouden spelen in een grote bandbezetting, compleet met blazerssectie, zangeressen en Hammond orgel. Na een korte zoektocht stonden we ineens met twaalf man in de oefenruimte te knallen, en het was eigenlijk precies zoals het moest zijn.” Zo liet HJ Jovink eerder weten op de Backcorner Boogie Band website. The Blues Alone? zag het gezelschap afgelopen zomer op diverse festivals in het land schitteren en greep de kans aan om HJ én leadzanger Erik Neimeier (Cool Genius, E.N. & Friends) eens nader te ondervragen. Locatie: Waterpop, backstage. Drank: Hertog Jan en Jupiler. Stemming: ingetogen uitbundig (en open G). Omstandigheden: zonnig maar rumoerig. Lees meer hier: http://www.thebluesalone.nl/2012/08/25/ ... toch-cool/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”