LA Bluesband in Hoorn 16 juni 2013

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Gebruikersavatar
johnvanlent
DBF Professional
Berichten: 224
Lid geworden op: 06 mar 2012 18:44
Locatie: Warder
Contacteer:

LA Bluesband in Hoorn 16 juni 2013

Bericht door johnvanlent »

Los Angela Bluesband
Zaterdag 16 juni, Het kantoor van de Buurman in Hoorn.
Vooringenomen ging ik op pad om weer te genieten van de L A Bluesband. Vooringenomen, want ik ben nou eenmaal een beetje gek op die band. Een band met een repertoire van lekker in het gehoor liggende bluesnummers en enkele zeer mooie eigen nummers die Angela de zangeres van de band dicht aan het hart liggen, hetgeen elke keer goed te horen is.
Een nieuwtje was er ook, immers er speelt een nieuwe man mee bij de band.
Met trots mocht deze band Jos Muller voorstellen aan het publiek in Hoorn. Deze gitarist/mondharpspeler speelde in deze formatie voor het eerst mee voor het echte publiek. Later zou blijken dat hij al 15 jaar met Piet van der Laan de andere gitarist heeft gespeeld en dat deze twee mannen elkaar muzikaal door en door kennen. Hetgeen gelukkig goed te horen was. Met zijn eeuwige glimlach en ondeugende uitstraling speelde Piet van der laan weer de solo’s aan elkaar.
Steeds met een oog naar de rest van de leden en een oog naar het publiek.
Vanaf een echte trailer ondersteund door een goede geluidsman klonk het ene na het andere lekkere nummer over de Hoornse gracht voor het café Het Kantoor van de Buurman. Een perfecte locatie waar het in het begin van de avond nog goed uit te houden was in het zonnetje ondanks de sterke wind.
Warmte was te vinden in de warme klanken van Angela als zij het voor ons zo bekende Hole in My Heart zingt. Als je de tekst en de achtergrond kent geeft dat steeds weer een flinke stoot.
Natuurlijk was Every day I Have the Blues weer in het repertoire opgenomen en werd door diverse mensen in het publiek lekker luid meegezongen.
Karo de Vette op drums was weer de ritmische rots in de branding en Dick Schuurman zette met zijn bas de ondertoon lekker strak neer.
Elke keer als ik de band zie spelen is er progressie gemaakt. Iets wat Dick volgens mij op de repetities goed weet te regelen.
Hoewel er overal rondom dit podium veel te beleven was mochten ze op een flinke opkomst rekenen, wat hen bijzonder gegund is.
Dat het weer een feestje was mag blijken uit het feit dat ze op 30 september in deze locatie weer komen spelen. Als het niet goed was regel je als eigenaar van zo’n leuke locatie dit niet direct.
Voor meer info en boekingen hebben ze een leuke site waar een en ander te vinden is wat u misschien in werkelijkheid hebt moeten missen. (www.los-angela.nl)
Wat mij betreft meer dan de moeite waard.
Ga ze vast nog eens bekijken.
John van Lent
Stichting BlueWish.
www.bluewish.org
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”