Twelve Bar Bluesband in Hoorn 17 juni jl.

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnvanlent
DBF Professional
Berichten: 224
Lid geworden op: 06 mar 2012 18:44
Locatie: Warder
Contacteer:

Twelve Bar Bluesband in Hoorn 17 juni jl.

Bericht door johnvanlent »

Twelve Bar Bluesband
Zondag 17 juni, Het kantoor van de Buurman in Hoorn.
Afgelopen weekend waren de Hoornse stadsfeesten en waren de Twelve Bar Bluesband voor het cafe, Het Kantoor van de Buurman, te horen en te zien.
Het stond al een tijdje op mijn lijstje van “bands die je gezien moet hebben”, en eindelijk op een redelijke afstand van mijn huis te bezoeken.
Met volle overtuiging kan ik zeggen dat ik erg blij ben er naar toe te zijn gegaan. Dit is een band die volledig voldoet aan mijn verwachtingen wat een bluesband in zich moet hebben. No nonsense, pure blues en een gezellige sfeer weten creëren kun je aan deze routiniers wel overlaten.
Het podium bestond uit een mooie oplegger die aangekleed met geluidstechnicus en sfeerverlichting een stevig podium bood waardoor alles goed te volgen was.
Na een korte soundcheck startte de band enthousiast en speelde uiteraard het complete repertoire van hun nieuwe album LIFE IS HARD.
In de eerste paar nummers was het geluid jammer genoeg niet ideaal. Kees Dusink regelde zijn versterker veel te hard in en het niveau van de zang en mondharmonica van Jan J. Scherpenzeel was onvoldoende waardoor er een verkeerde balans ontstond. Dit werd echter verholpen en toen kon het echte genieten beginnen.
Helaas was Marcel Bakker (drummer) nog niet in staat om op te treden en moest de band het met een vervanger doen. (Theo Thumper). Wat mij betreft gaf het een leuk extraatje om te zien hoe de band en met name Kees Dusink aangaf wanneer er en wat er van hem verwacht werd. Vooral om de hele band bij diverse nummers echt gelijktijdig te laten eindigen.
En dan de nummers die ze speelden. Heerlijk. Neem eens Bluesman onder de korrel. Lekkere beat, heerlijke slides van Kees en het strakke ritme van de swingende bas van Patrick Obrist.
Al eens goed naar de tekst geluisterd? Gonna tell you a story, about a friend of mine, He ain’t got no money, he ain’t got no dime, he lives in the country etc. Een verhaal waar je je direct mee kunt identificeren en je net als de muziek direct meeneemt.
En natuurlijk het nummer Life is Hard. Snijdende gitaar afgewisseld met de stem van Jan en het intro rifje staccato “bes, c, dis, g, f, dis, c. Een geweldig nummer ook tekstueel. Helaas You can’t trust your closest friend”. And Life is Hard. Solo!!!! Heerlijk Kees.
Hoewel covers vaak moeten inboeten als je ze vergelijkt met het origineel kan dat van Old Love niet gezegd worden. Het verraste mij dit nummer door hen gespeeld te horen worden. Ik kan niet direct uitleggen waarom, maar ik verwachtte het niet in hun repertoire. Nog meer verrast was ik het ook op de cd te zien staan. Ik zou het graag een keer aan Clapton en Gray laten horen. Zou zeer benieuwd zijn naar hun reactie. De mijne is in ieder geval dat ik het zeer goed vind klinken.
Het zonnetje scheen lekker en er stonden diverse tafels en stoeltjes buiten opgesteld waardoor het publiek (en ikzelf) het er eens lekker van namen, maar wel wat gezapig zaten te luisteren. Slechts een handje vol mensen waagde het om voor het podium te dansen.
Dit werd in de loop van de tijd wel anders.
Jan weet met een direct contact het publiek te vermaken en door de geweldige muziek en een goede sfeer krijgt hij samen met de band het voor elkaar om er een groot feestje van te maken. Een goede prestatie als je dit voor elkaar krijgt wanneer je buiten speelt. Dit is altijd een stuk moeilijker dan een optreden in een zaal. Neem daarbij in je achterhoofd een drummer die invalt, dan mag je spreken van een geweldige prestatie.
Ik hoop ze graag op een van mijn komende benefiet concerten in Warder te mogen zien optreden. Het volgende album als dat er mag komen mag van mij genoemd worden.
“MY KIND OF MUSIC”.

John van Lent
Stichting BlueWish.
http://www.bluewish.org
Bijlagen
twelve Bar Hoorn.jpg
twelve Bar Hoorn.jpg (23.2 KiB) 3446 keer bekeken
Tamaharry

Re: Twelve Bar Bluesband in Hoorn 17 juni jl.

Bericht door Tamaharry »

Helemaal met je eens. Heb Theo D. met Black Top zien en horen spelen: goeie drummer.
The Twelve Bar Bluesband: superband, goede muzikanten, aardige mensen die altijd voor
een prima avond zorgen. (my personal favorite: Key to your Heart, fraaie ballad op de vorige CD)
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: Twelve Bar Bluesband in Hoorn 17 juni jl.

Bericht door Herman KB »

prachtig verslag, John, complimenten
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”