Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Herman KB »

Verslag van Bluesmoose Fest in Groesbeek op 29 april j.l.
Allereerst was ik blij verrast met de locatie, prachtig gelegen boven op een heuvel staat de Wolfsberg, het beste hotel van Nederland van 2012.
Aflopend richting dal stonden Pagodetenten opgesteld met statafeltjes, dan een meter of 10 verder het ruime toneel met geluidsboxen ernaast. Achter het toneel was doorzichtig plastic gespannen, zoda...t je zo het dal inkeek. Prachtig!
Brit Ben Poole(24 jaar) mocht aftrappen: prima start van het Fest, lekkere Bluesrock met een driemansformatie, bassist goed op dreef.
Ryan McGarvey (27?)was nummer twee: deze Amerikaan is een prima vertolker van (alweer) Bluesrock. Hij introduceerde zijn nieuwe CD Redefined.
Dan een beetje vreemde eend in de (Bluesrock)bijt: Hokie Joint, grommende zanger met maniertjes, zwaar opgemaakt, kon mij niet zo bekoren, dus even een rustpuntje voor mij aan het terras.
Nummertje vier was de jonge Eric M. Steckel (21). Compleet met jeugdpuistjes heeft deze jongen zeker wat in zijn mars, wel vele noten per minuut! Maar prima!
Toen was het al aardig donker voor het optreden van Henrik Freischlader.
Compleet met een Hammondspeler een fijne set.
Tot slot was er een jam van Ryan McGarvey en Henrik Freischlader, heerlijk.
Jammer, dat niet de hele ploeg nog op het toneel werd geroepen om nog mee te jammen, maar je kunt niet alles hebben.
Al met al een dikke aanrader voor de liefhebbers van gitaarmuziek en Bluesrock .
Volgend jaar hoog op de agenda, heb al een slaapplaats!
Gebruikersavatar
anja
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mar 2012 12:25

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door anja »

was heel mooi dus ? :)
beetje jammer geen nedrlandse bandjes ? :o :(
Zijn ze niet goed genoeg ? :shock: :shock:
Tamaharry

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Tamaharry »

Goeie opmerking Anja. Die spelen we door aan de mannen van Bluesmoose:

"Heren, waarom hebt u geen nederlandse band gecontracteerd?", zijn deze voor
u wellicht ondermaats (lijkt me niet, want op de Bluesmooseradioavonden maakt
u hiervan veel gebruik!) of is er een andere reden?

Anja......ik wacht samen met jou op een verklaring die ongetwijfeld gaat komen......... ;)
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Kuno Mooren »

anja schreef:was heel mooi dus ? :)
beetje jammer geen nedrlandse bandjes ? :o :(
Zijn ze niet goed genoeg ? :shock: :shock:
sorrie, maar dit soort berichten slaan natuurlijk helemaal nergens op.

ik denk dat ik voor 99% zeker weet waarom er geen nederlandse band stond geprogrammeerd....
en denk dat iedereen dit wel kan verzinnen.....

Hun hebben voor het eerst een festival, en wilden dat gelijk groots en goed aanpakken....
dat is het de meest voorde hand liggend, dat men gaat voor buitenlandse bands.
we moeten wel realistisch blijven, internationale bands trekken nu eenmaal meer volk, hoe je het ook wend of keert.

ik denk dat we het gezamelijk wel eens zijn, dat het een uniek festival geweest is.
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef: sorrie, maar dit soort berichten slaan natuurlijk helemaal nergens op.

ik denk dat ik voor 99% zeker weet waarom er geen nederlandse band stond geprogrammeerd....
en denk dat iedereen dit wel kan verzinnen.....

Hun hebben voor het eerst een festival, en wilden dat gelijk groots en goed aanpakken....
dat is het de meest voorde hand liggend, dat men gaat voor buitenlandse bands.
we moeten wel realistisch blijven, internationale bands trekken nu eenmaal meer volk, hoe je het ook wend of keert.

ik denk dat we het gezamelijk wel eens zijn, dat het een uniek festival geweest is.
Ben het niet helemaal met je eens , Kuno. Dat de mannen van BluesMoose groots uit zouden pakken lag wel in de lijn der verwachting,aangezien ze heel veel kontakten hebben in het circuit.Dat neemt niet weg dat ook ik een beetje verbaasd was dat er niet eens 1 nederlandse band in de (overigens fantastische line up ) was opgenomen.
Of het fantastisch is geweest zal blijken uit de recensies , maar van wat ik gehoord en gelezen heb , was het zeker een succes!!!
Gebruikersavatar
anja
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mar 2012 12:25

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door anja »

Kuno Mooren schreef: sorrie, maar dit soort berichten slaan natuurlijk helemaal nergens op.
.

zeg al niks meer sorrie hoor :( :(
jullie zijn toch het DUTCH blues forum of niet ? :oops:
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Appie the Bluesman »

anja schreef:
zeg al niks meer sorrie hoor :( :(
jullie zijn toch het DUTCH blues forum of niet ? :oops:
Ik vond het wel een terechte opmerking van je hoor Anja,Is niks mis met zo'n vraag en ongetwijfeld zullen we er binnenkort wel een antwoord op krijgen.....de mannen zullen er vast een goede reden voor hebben gehad!
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Appie the Bluesman »

Ik heb nog even goed gekeken maar Haze & Horns is afkomstig uit Nederland....dus toch een nederlandse afvaardiging :| ;)
Gebruikersavatar
anja
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mar 2012 12:25

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door anja »

ik blijf het toch een raar verhaal vinden, als er een paar duizend bezoekers waren wel helemaal terecht wat Kuno zegt, maar de foto's die ik gezien heb zullen het er een hooguit paar hondert ijn geweest :( :(
ik gun natuurlijk alle festivals super veel sukses ik vind het nl wel erg goed dat dit forum bestaat om nederlandse bands meer kans te geven jaaaa kom op jongens :) ;) :D
Gebruikersavatar
Babs
DBF Professional
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 mar 2012 17:50
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bluesmoose Fest Groesbeek 29 april 2012

Bericht door Babs »

Nederlandse inbreng of niet... Ik vind dat de mannen van BluesMoose een grootse prestatie hebben neergezet!
Hey, hey, The Blues Is Alright!!
http://www.blues-rockreview.nl
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”