Nieuwe album John F. Klaver Band "Catch the Morning Sun

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Gerda
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:51

Nieuwe album John F. Klaver Band "Catch the Morning Sun

Bericht door Gerda »

En dan valt hij op de mat. De nieuwe CD van de John F. Klaver band “Catch the morning sun”

De nieuwe band van John F. Klaver en de verwachtingen van mij zijn hoog gespannen want John heeft aangekondigd dat het een andere cd is geworden als het genre wat we van hem gewend zijn.

Snel in de cd speler en even luisteren. Bij de eerste tonen weet ik het al, dit is een cd die je niet zomaar even beluisterd maar je moet er goed voor gaan zitten om het in je op te nemen, ik ben heel erg blij verrast met wat ik hoor, en begin met het eerste nummer There will be a day: Een eigen nummer gezongen door Nicole Verouden met een geweldige stem die direct de toon zet, ligt echt lekker in het gehoor en blijft hangen.

Het 2e nummer gonna move een cover van Paul Pena begint met het lekker gitaarwerk van John weer aangevuld met de stem van Nicole is dit nummer toch wel omgetoverd tot een nummer wat zo als eigen werk door kan gaan. Ook de rest van de muzikanten (Tenny Tahamata-bas en Peter Weissink-drums) bewijzen dat er strak gemusiceerd wordt. Het nummer klopt!!

Catch the morning sun: De titelsong van het album begint als een echt bluesnummer en de stem van John komt lekker binnen. Ook het gitaarwerk is wat ik van John ken. Dit is eigenlijk het enigste nummer op dit album wat volgens mijn mening in de “save-zone”zit zoals we John F. Klaver kennen.

Funny way of showing it: Het vierde nummer is weer van een heel ander kaliber, voor mij gaat dit nummer alle kanten op en dit is een nummer die je aantal keren gehoord moet hebben om het nummer te begrijpen want het ritme verschil is een beetje moeilijk te volgen als je het voor het eerst hoort. Een nummer wat heel strak in elkaar zit maar niet mijn persoonlijke voorkeur heeft.

Learned a lot: Dit is een nummer wat mij bijzonder aanspreekt. Geschreven door John en bij mij heeft hij hier een zeer gevoelige snaar geraakt. Door het zingen van Nicole heen hoor ik John zijn eigen verhaal vertellen door middel van gitaarspel en het zal me niets verbazen als dit een autobiografisch nummer is.

Rollin’ away: Dit nummer is voor mij DE verrassing op het album. Voor mij een echt rocknummer en de zang van John heeft me bijna van mijn stoel geblazen. Een nummer wat hem op het lijf geschreven is maar die een totaal andere kant van John laat zien die me heel prettig verrast.

Shelter een cover van D.R.Harris, S. Tedeschi en D. Trucks Een slow nummer wat heel goed bij deze nieuwe formatie past zeker bij de vocals van Nicole.

Kortom een album waar John de belofte ruimschoots heeft waargemaakt en een product heeft afgeleverd wat zeker de moeite waard is om te beluisteren.

Zeer afwisselende nummers waarvan de 1 je meer aanspreekt als de ander maar daarom juist voor ieder wat wils heeft, een album waaruit volgens mij blijkt dat John een weg is ingeslagen waarin hij zich prettig voelt en waarbij hij behoorlijk gegroeid is qua vocals.

1 kleine kanttekening: de bekkens zijn soms een beetje aan de harde kant en zo nu en dan lijkt het of dat het een beetje overstuurd is opgenomen.

Mijn complimenten aan John, Nicole, Tenny en Peter voor deze cd. Wat mij betreft is het geen doorsnede cd geworden. Het team heeft laten zien van veel markten thuis te zijn en heeft niet voor een veilige weg gekozen maar juist door deze nummers komen de kwaliteiten van de individuele artiesten zeer goed tot zijn recht. Ik hoop van harte dat deze weg gevolgd blijft worden, en John met zijn team ons blijft verrassen.
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”