Kees Dusink Blues Forever Project - De Comm 24 februari 2016

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Plaats reactie
Tamaharry

Kees Dusink Blues Forever Project - De Comm 24 februari 2016

Bericht door Tamaharry »

The Blues Forever Project – Café De Comm Groesbeek 24 februari 2016

Kees Dusink (Lead & Slide guitar)
Willem van der Schoof (Hammond)
Buzz Badweather (Rhythm Guitar)
Bas Buis (Bass Guitar)
Frans Ogiér (Drums)

Toen ik in 2015 de CD Forever Blue van Kees Dusink kocht was ik hier diep van onder de indruk. Kon me toen ook niet voorstellen dat het hierbij zou blijven en gelukkig heeft Kees besloten verder te gaan met de rondom dit project geformeerde band. Door diverse omstandigheden was ik nog niet eerder in de gelegenheid een live optreden van dit gezelschap mee te maken, dus toen zich afgelopen woensdag de kans voordeed om hierbij aanwezig te zijn heb ik deze met beide handen aangegrepen.

Plaats des onheils: Café De Comm in Groesbeek. Vooropgesteld: een hartstikke gezellig café waar ik meerder keren ben geweest en waar onze F.O.G Bluesband zelf ook heeft gespeeld tijdens de opnamen van Blues Moose Café. Altijd leuke mensen (kwam ook weer de nodige bekenden tegen) en fijne muziek. Echter...... als je lekker foto’s wilt maken moet je dit eigenlijk niet op deze woensdagavonden doen. Op deze Blues Moose radioavonden wordt alles met meerdere camera’s in het café opgenomen en deze cameramensen staan vooraan, waardoor je dus als publiek (en zeker als fotograaf) al gauw een storende factor voor deze heren wordt. Dit is jammer maar het kan nu eenmaal niet anders daar in Groesbeek. Het licht is gelukkig wat beter als jaren geleden maar door de beperkte bewegingsvrijheid heb je als fotograaf weinig, of liever gezegd géén mogelijkheden voor het maken van redelijke plaatjes. Maar na dit geweeklaag nu over naar de muziek waar het eigenlijk toch om ging:

Kees en zijn mannen maakten er een geweldige avond van. Speelden 2 sets met uiteraard hoofdzakelijk muziek van de CD Forever Blue. Robin van Roon die ook op deze CD meespeelde en in het publiek zat, mocht ook nog enige nummertjes meespelen op mondharp en bleek daarnaast ook nog over de nodige zangkwaliteiten te beschikken. Uiteraard was de rest van de avond uitsluitend instrumentaal omdat er nu eenmaal geen gezongen nummers op Forever Blue voorkomen. Iets dat deze CD zowieso al heel apart maakt in ons Nederblueswereldje. De mannen maakten live volledig waar wat er op de CD te horen is: Fantastische muziek waarbij mij diverse keren het kippenvel op de armpjes verscheen. B.V. bij Forever Blue en het nummer Marian (ja, ook mijn vrouw heet net als die van Kees, Marian.) Kees maakt er nooit een geheim van een enorme fan van Peter Green te zijn dus ook Albatross klonk live als een klok! Kees lijkt tijdens het spelen écht te genieten en speelt uiterst geconcentreerd. Hij lijkt zich af en toe ietwat verontrust om te draaien als Frans op bepaalde momenten even “los” wil gaan als Kees dit nét niet nodig vindt, maar misschien is dit een foutieve inschatting van mijn kant. Maar toch, een drummer als Frans moet zich hier natuurlijk van een geheel andere kant laten zien als bij zijn andere band The Rude Move. Tussendoor geweldige solo’s van Willem van der Schoof op Hammond waarbij ook Frans even uit z’n dak mag gaan. Prima chemie tussen deze twee heren. Natuurlijk dragen ook Buzz en Bas hun uiterst muzikale steentje bij aan dit project. Bas zeer bescheiden maar wel degelijk aanwezig. (Voor zover daar ruimte voor is in De Comm.) Kortom: een geweldig stel muzikanten die wat mij betreft deze avond volledig waar hebben gemaakt van wat ze afgelopen jaar in de studio hebben opgenomen. In het publiek diverse mensen gesproken voor wie deze band en hun muziek absoluut nieuw was en die ook zeer enthousiast reageerden. Reden temeer om als jij deze mannen nog niet live aan het werk hebt gezien, dit beslist binnenkort ook eens moet gaan beleven!

De rest van de foto's van dit optreden vind je in het topic: "Jouw eigen gemaakte NL Bluesfoto's.

Harry Mulder
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Kees Dusink Blues Forever Project - De Comm 24 februari

Bericht door Patrick »

Leuk stuk en foto Harry. Goed he die Kees.
Tamaharry

Re: Kees Dusink Blues Forever Project - De Comm 24 februari

Bericht door Tamaharry »

Hij is zeker goed, maar ook zijn medebandleden (en zeker Willem van der Schoof op Hammond/Piano!) zijn geweldig goede muzikanten.
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Kees Dusink Blues Forever Project - De Comm 24 februari

Bericht door Patrick »

Bedoelde ook me Kees, allemaal hoor. Maar nam de naam kees even voor de gehele band. Het zijn op zich allemaal goede artiesten.
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”