Wat heeft blues met carnaval te maken?

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Plaats reactie
Marga

Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Marga »

Wat heeft blues met carnaval te maken?
Helemaal niets of toch wel?

Gisteren ben ik met mijn bluesmate naar Dongen afgereisd voor een event dat “Fat Tuesday” wordt genoemd.
De betekenis van deze dinsdag was mij niet bekend, maar het internet is er dus ik google en dan blijkt het volgende:
“In het zuiden van de Verenigde Staten is ‘Fat Tuesday’ een fenomeen tijdens de carnaval; nog even los gaan met een biertje, vet eten en blues en het is de benaming voor de finaledag, vóór er gevast gaat worden.
Bier is aan mij niet besteed, noch vet eten maar de blues dus wel en o ja…aan vasten doe ik ook niet!! :lol:

De muziek bestond uit een super jamsessie met muzikanten, die allemaal hun specifieke bagage meebrachten…het was genieten en ze hadden een enorme vrijheid en toch klikte het en klonk het fantastisch. Er was niets van tevoren besproken wat ze zouden gaan doen en dat is toch de kracht van zo’n jamsessie.
De basisband bestond uit bassist Bart Kamp, drummer Fokke de Jong, hammond Rob Geboers en gitarist/zanger Richard van Bergen met als gasten een voor mij onbekende saxofoniste Naomi Adriaanzs, die een zeer verrassende partij weggaf en als enige dame tussen al die mannen haar “vrouwtje” stond en verder waren aanwezig: twee leden van de band Sugar Boy and the Sinners (Boy Vielvoye: zanger en monharmonicaspeler en Ronnie Guérin: gitarist), de Belgische zanger/gitarist/mondharmonicaspeler Lightnin’Guy en één van mijn favorieten: Robbert Fossen :clap: :clap:

Dus: blues en carnaval..…het kan echt!!

Ik moet wel bekennen, dat ik dacht: o jee moet ik me verkleden en ik heb met mijn grote mond en uiteraard zeer impulsief gezegd: oké ik doe het en met een geleende outfit van mijn dochter en een ongemakkelijk gevoel dus naar Dongen afgereisd, maar toen ik al die malloten daar zag voelde het goed en ik ben blij dat ik gegaan ben: het was een chaos maar ook een zeer geslaagd feestje en voor herhaling vatbaar.

Lieve groetjes,
Marga
Bijlagen
Carnavals Bluesparty Gouden Leeuw in Dongen 4 maart 2014 10.jpg
Carnavals Bluesparty Gouden Leeuw in Dongen 4 maart 2014 10.jpg (50.58 KiB) 15700 keer bekeken
Tamaharry

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Tamaharry »

Prachtig stukje Marga! :clap: :clap: :clap:
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Patrick »

Erg leuk Marga, en goed geschreven. maar van mij mogen ze carnaval afschaffen........
Tamaharry

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Tamaharry »

Je zou gewoon ook even tijdens b.v. Ribs & Blues als indiaanse kunnen gaan. Kijken wat dit losmaakt zonder carnaval :lol:
Marga

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Marga »

Patrick schreef:Erg leuk Marga, en goed geschreven. maar van mij mogen ze carnaval afschaffen........
Van mij ook hoor en weet je: dit was voor mij de eerste keer, maar al met al was het wel leuk, ook omdat de muziek zo super was en uiteraard er zoveel bekenden waren.
Ach...zo zei mijn kind....gewoon wat wijntjes mams en gaannnnnn!!! :lol: :lol:
Ik heb altijd het gevoel, dat je onder de rivieren geboren moet zijn om aan dat carnaval mee te doen.
Zelfs jij had het leuk gevonden.... 8-)
Marga

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Marga »

Tamaharry schreef:Je zou gewoon ook even tijdens b.v. Ribs & Blues als indiaanse kunnen gaan. Kijken wat dit losmaakt zonder carnaval :lol:
Wie weet...wie weet!! :crazy: :crazy:
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Heins »

Marga schreef:
Tamaharry schreef:Je zou gewoon ook even tijdens b.v. Ribs & Blues als indiaanse kunnen gaan. Kijken wat dit losmaakt zonder carnaval :lol:
Wie weet...wie weet!! :crazy: :crazy:
Volgens mij stond er vorig jaar bij Ribs zelfs een indiaan op het podium, ik ben zijn naam even kwijt :D

Heins
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wat heeft blues met carnaval te maken?

Bericht door Kuno Mooren »

Eddy the chief clearwater B-)

Van carnaval krijg je vanzelf de blues.... :-) lol
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”