Harry Muskee

Gewoon even lekker kwekken over alles wat met blues, of totaal niet, te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven de Bruijn
DBF Groentje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2013 14:24
Contacteer:

Harry Muskee

Bericht door Steven de Bruijn »

Hoi lezers, ik heb wel eens het idee dat er een aantal mensen in Nederland zijn die het als een soort "heiligschennis" beschouwen dat wij (Montoya) na de dood van Harry veel van zijn werk en repertoire spelen. Ik zou hen er op willen wijzen dat naast Harry Muskee, Bach, Chopin, Duke Ellington, Albert King etc etc. ook dood zijn terwijl hun werk toch ook over de hele wereld wordt vertolkt. Wat wij beogen is niet klakkeloos te imiteren of zoals je wilt te coveren maar een oprecht eerbetoon ( tribute) aan Harry Muskee . Zeker gezien zijn grootse vediensten voor de blues in Nederland. Wat de door mij hierboven beschreven doemdenkers even voor het gemak vergeten......, dat ik dus ook al vanaf mijn 15e jaar een "die-hard" fan van C+B in al hun bezettingen ben. Misschien menen zij meer fan te zijn dan ik, omdat ik niet vooraan in de fanclub rij heb gestaan maar zij zouden moeten beseffen dat iedere fan van Harry en de zijnen dit op eigen wijze beleefd. Zij zouden eigenlijk blij moeten zijn dat een band als Montoya zoveel werk en energie in de muziek van Harry Muskee steekt en daardoor het "muzikale" erfgoed van C+B - welliswaar op onze eigen wijze - in ieder geval tracht levend te houden. En zeker zo belangrijk ook jongere generaties er mee kennis te (kunnen) laten maken. Kuno een van de oprichters van deze site is daar dus het ultieme voorbeeld van met zijn naar ik meen 32 jaar. Waar ik dus een beetje bang voor ben is dat als wij de doemdenkers hun zin geven en er mee stoppen, dat Harry Muskee en Eelco en al die andere geweldige muzikanten die van deze fantastische band hebben deel uitgemaakt binnen no time tot een vaag grijs verleden gaan behoren en slechts nog een naam hebben bij wat 60+sers en bij de doemdenkers natuurlijk.
Maar geen nood, voorlopig gaat Montoya nog wel even door we hebben er zin in. ;) Grz. Steven de Bruijn (gitarist Montoya)
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Harry Muskee

Bericht door Appie the Bluesman »

Niets van aantrekken Steven en gewoon lekker je ding doen. Azijnzeikerds hou je altijd en voor sommigen kan je het nooit goed doen.
ik zeg: gewoon doorgaan met dat waar jezelf achter staat en wat je leuk vind om te spelen. Mensen hoeven niet te komen kijken en luisteren als ze niet willen......toch???

Keep up the good work in honouring Harry Muskee !!!!! ;)
Tamaharry

Re: Harry Muskee

Bericht door Tamaharry »

Heiligschennis? Onzin! Er zijn toch heel veel cover en tributebands ook voor andere wereldberoemde bands.
Gewoon lekker je ding blijven doen: Vooral doooooorrrrgaaaaannnnn :D
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Harry Muskee

Bericht door Kuno Mooren »

Hoeveel SRV bands zijn er, en hoeveel Jimi Hendrix....
Ik ben zelf allang blij dat er iets van Cuby word gespeelt, nergens hoor ik iets van Cuby,
ja Mariëlla Torotto + blues federation speelden soms het nummer "window of my eyes" met Michel de Kok op harp.
schitterend vertolkt!!
maar verder hoor je echt niet bij andere bandjes... erg jammer. En dat terwijl C+B bij de grondleggers van de Nederblues behoren.

Ik word inderdaad over een week of 3, 33.
een ieder die mij als "nep" fan wil bestempelen, zal mij een bout schelen :D ik heb het inderdaad niet allemaal van begin af aan "bewust" meegemaakt,
maar in de tijd dat ik heb mogen meemaken, en al die docu's en muziek dat ik van ze heb mogen afdraaien, zegt mij dit meer,
dan de gemiddelde commerciële zender luisteraar, waar over het algemeen alleen maar genetisch afval uit de speakers komt.

Ik zou zeggen, Keep up the good work, en zou graag een C+B tribute dag zien zo ergens in september, waar alleen maar C+B gespeelt word.
word je daar niet blij van, of vind je het heiligschennis?? blijf dan gewoon lekker thuis................

Maar ga dan ook niet staan swingen bij een podium, waar Little Wing gespeeld wordt........
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Harry Muskee

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef:Hoeveel SRV bands zijn er, en hoeveel Jimi Hendrix....
Ik ben zelf allang blij dat er iets van Cuby word gespeelt, nergens hoor ik iets van Cuby,
ja Mariëlla Torotto + blues federation speelden soms het nummer "window of my eyes" met Michel de Kok op harp.
schitterend vertolkt!!
maar verder hoor je echt niet bij andere bandjes... erg jammer. En dat terwijl C+B bij de grondleggers van de Nederblues behoren.
Hallo......wij spelen toevallig wel even een fijne uitvoering van Brother Booze..................duszzz :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: Harry Muskee

Bericht door Heins »

Wij spelen ook een aantal nummers van C&B, maar dan op onze eigen wijze. Harry hoorde een keer tijdens een radioprogramma onze versie van Sometimes en hij was er "wies" mee. Het is nooit heiligschennis om werk van een overleden muzikant te spelen, mits dat een beetje met respect wordt gedaan.

Wat mensen daarover zeggen, daar moet je je totaal niets van aantrekken. Wij hebben als band altijd ruzie met puristen omdat wij een beetje de randen van de blues opzoeken (flirten met de grenzen van de blues). Daar trekken wij ons afgerond naar boven helemaal niets van aan.

En laat ik iedereen een geheim vertellen: Window of my Eyes en heel veel C&B nummers zijn geen standaard 12 maten bluesjes. Vooral de laatste CD, die ik persoonlijk de beste CD vind, heeft een extreem lage bluesinhoud.
Als C&B in deze tijd opgericht waren en die geweldige songs dit jaar geschreven waren, dan waren ze op geen enkel bluesfestival te zien: onbegrepen en in de prullebak gegooid door de puristen. En ze zouden ook niet naar Memphis gaan :D .

Zo, dat moest ik even kwijt :D . Muziek maken en optreden blijft leuk!!!

Heins
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Harry Muskee

Bericht door Appie the Bluesman »

Mooi gesproken,Heins :P
Tamaharry

Re: Harry Muskee

Bericht door Tamaharry »

Ja, die keer dat Heins hier the building enters, is het ook wel gelijk raak en leerzaam ;)
Gebruikersavatar
Steven de Bruijn
DBF Groentje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2013 14:24
Contacteer:

Re: Harry Muskee

Bericht door Steven de Bruijn »

Appie the Bluesman schreef:
Kuno Mooren schreef:Hoeveel SRV bands zijn er, en hoeveel Jimi Hendrix....
Ik ben zelf allang blij dat er iets van Cuby word gespeelt, nergens hoor ik iets van Cuby,
ja Mariëlla Torotto + blues federation speelden soms het nummer "window of my eyes" met Michel de Kok op harp.
schitterend vertolkt!!
maar verder hoor je echt niet bij andere bandjes... erg jammer. En dat terwijl C+B bij de grondleggers van de Nederblues behoren.
Hallo......wij spelen toevallig wel even een fijne uitvoering van Brother Booze..................duszzz :lol: :lol: :lol: :lol:
Lekker nummer hoor Brother Booze, staat jullie versie ook op youtube??? Ben benieuwd.
Grz. Steven 8-) :|
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Harry Muskee

Bericht door Appie the Bluesman »

In ieder geval staat er een stukkie op tijdens een optreden op Big Rivers in Dordrecht.Ik zal eens kijken of er nog meer te vinden is.
Plaats reactie

Terug naar “Bluescafé”