Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Gewoon even lekker kwekken over alles wat met blues, of totaal niet, te maken heeft
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door GerPeper »

Kuno Mooren schreef:Ik ben werkzaam in de snijtechniek,
Ik slijp dus messen en elementen voor oa Stegeman,
Unox, kaas giganten, groente snijderijen, slachterijen etc.
Mijn advies hier is dan aan allen....
Ga niet bij Kuno een ontbijt nuttigen, ......
Want gegarandeerd dat er een vingerkootje op je bord ligt. :lol: :lol:
Maar Kuno, als jij dan misschien ook wel een 'Sharpofiel' bent, wat vind jij goeie scherpe scheermesjes? Of welke manier van scheren vind jij, vaktechnisch gezien, het beste? Ja ik meen de vraag hoor. :D

Maar ik ben mijn hele leven Loodgieter geweest in het burgerwerk.
Ik werkte dus nooit op een grote bouwerij of zo. Nee ik kwam altijd in de woningen bij de mensen thuis. (als ze thuis waren)
Zo heb ik van alles gedaan. De mooiste en duurste badkamers gemaakt. Maar ook de eenvoudigste. Die overigens net zo degelijk zijn. ;)
De mooiste keukens heb ik aangesloten. Mooie (open)Gashaarden gemaakt. Centrale verwarming geplaatst.
Bij hele gezellige en vriendelijke mensen gewerkt. 8-) :D :?
Maar ook bij hele vervelende mensen, waar je dan toch maar je fatsoen hield. Zodat ze je geen oor aan konden naaien bij je werkgever. :?
Maar die toch hun 'strafpunten' wel kregen. :twisted: :twisted:

Maar ook onder de vloeren liggen kruipen om riolen en water, gas of cv leidingen te monteren. En dan was je af en toe ook net een mol. :lol: En als dat net bij een riool lekkage gebeurde dan kon je ook meteen naar huis en onder de douche. Maar dat was dan wel weer een voordeel dat je veel in je 'hometown' werkte.

Heel veel op de daken gewerkt om dak bedekking te vernieuwen, zinken dak kapellen en dakgoten te vernieuwen. Veel Loodwerk gedaan. Ook nog vroeger met de oude loden water en afvoeren. Daar kwam nog de kunst van het loodsolderen aan te pas. Tegenwoordig is het even een knel koppeling aandraaien en klaar is 'Kees'. :D

En buiten de momenten dat je af en toe dood zat te vriezen op een dak, heb ik al die 45 jaar met heel veel plezier gewerkt.
Ik had natuurlijk wel mijn baaldagen, maar die hebben we allemaal. :oops:
Ik zou een boek kunnen sgrijfen over wat ik allemaal meegemaakt heb. :D

Nu ben ik om gezondheidsredenen al 2 jaar thuis. Anders kon ik niet om deze tijd schrijven. Want je gaat niet met een laptop onder de vloer liggen om ff op het forum of op FB te kijken. hahahaha

Wat een leuk Topic heb je gestart Kuno :!: :D
Geinig om de verscheidenheid te lezen zo onderling. :?
Laatst gewijzigd door GerPeper op 29 dec 2012 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door Kuno Mooren »

Ik lees het al, als ik een nieuwe badkamer wil moet ik Gerremans even bellen :lol:

scheermessen geen idee.....
heb een hekel aan scheren, en doe dat dus ook maar 1 keer in de week met een elektro ding :D
heeft ook nog een andere reden, om het half jaar (dus 25 keer scheren) zijn de messen in dat ding naar de knoppen.
aangezien er overal wel wat snoeiharde metaal deeltjes rondzwerven, die mijn apparaatje niet trekt :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door GerPeper »

Kuno Mooren schreef:Ik lees het al, als ik een nieuwe badkamer wil moet ik Gerremans even bellen :lol:
Nee, je leest het dus niet goed. Ik schreef dus dat ik nu om gezondheidsredenen thuis ben. En ik ga niet voor de gein ff bij mijzelf voor de gezelligheid onder de vloer kruipen of ff op het dak zitten. Nee dat gaat dus niet meer gebeuren. :)

Maar over dat scheren, dat is dus veel te precies voor jou. Je zou denken dat jij dan wel een los scheermes hebt die je zelf qua scherp zijn helemaal up to date houd. Nee dan hoor je dat hij elektrisch scheert. Nee laat maar dan. :lol:
Een forum is er om te communiceren.
shuffle
DBF Groentje
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2012 13:31

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door shuffle »

Een jaar nog en dan gaat ik met Pensioen!!!

Nu nog Verkoopsleider bij de Firma Dolmar/Makita in Hamburg en dat al 30 jaar lang.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door Kuno Mooren »

Nog een jaartje, doe je goed!!!

Al enig idee hoe je, je tijd gaat slijten straks?

Iedereen zegt altijd; joh ik zal mij niet vervelen....
totdat ze daarwerkelijk thuiszitten :)
Ik zou mijzelf ook niet vervelen denk, mocht dat wel zo zijn, is vrijwilligerswerk, waar je hart ligt, snel gevonden.

alvast succes en plezier met het uitkijken naar het moment van.... :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
meeuwsen
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 mar 2012 20:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door meeuwsen »

Tja, wat doe ik eigenlijk? Zo min mogelijk natuurlijk :lol:

Maar goed, ik ben warehouse manager. Bij Alstom in Ridderkerk.
Ik mag daar baas spelen over 3 afdelingen; magazijn, reparatieafdeling en expeditie.
We zijn een servicebedrijf voor zo'n beetje alles op rails in Nederland; trams, treinen en metro's dus. We maken ze, repareren ze en doen ook renovaties. Ook zijn we nu bezig met de renovatie van de metro in Philadelphia, US.
Ik zit dus in de logistiek en vind mijn werk erg leuk. Vooral door de grote projecten blijft het werk erg afwisselend.
Ik ben 54 nu en hoop mijn pensioen in deze baan te halen!
Hoewel, dat zal tegen de tijd dat ik aan de beurt ben nog wel een paar jaartjes naar achteren zijn geschoven :(

Maar basgitaar spelen in een bluesband vind ik zeker net zo belangrijk 8-)

Groeten, John
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door Kuno Mooren »

De banen gaan alle kanten op, leuk om te lezen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
EgbertBass
DBF Groentje
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2013 16:11
Contacteer:

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door EgbertBass »

Voorlopig ben ik nog bezig met het stapje voor de kost verdienen: studeren!
Ik zit in me laatste jaar Aeronautical Engineering aan het HBO in delft.
Vanaf februari mag ik gaan afstuderen bij de onderhouds afdeling van de CAE in Hoofddorp.
De CAE verhuurt daar trainingstijd in full flight simulatoren voor piloten. Geweldige techniek in die simulatoren!
De onderhouds afdeling doet al het onderhoud (periodiek en incidentieel) aan die simulatoren, evenals ze uptodate houden met de laatste updates die ook in de echte vliegtuigen zitten. Dus dat is vrijwel vanalles tussen werken met hydraulische olie tot programmeren :P
Daarnaast wel een aantal bijbaantjes gehad (vakkenvuller, brillen slijpen bij een opticien, bandenwisselen en vanalles bij de plaatselijke bandenboer).
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wat doe jij eigenlijk voor de kost?

Bericht door Kuno Mooren »

Interessante studie!!

succes met afstuderen zou ik zeggen :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Bluescafé”