9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Nou.... volgens mij is er totaal geen notie, hoeveel werk er achter de schermen is bij de foundation!!
en dat allemaal op vrijwillige basis... ieder draagt zijn/haar steentje bij....
de vele vergaderingen, netwerken, en begeleiding.
Als het gross het allemaal maar onzin vind, is het toch wel vreemd dat er zeker meer dan een 100-tal muzikanten van formaat rondlopen tijdens zo'n dag.
Daar komt bij dat het een perfecte netwerk dag is.
hoe dan ook, een ieder zijn ding, een ieder zijn mening, maar dat er daar heel erg veel voor de Nederlandse blues word gedaan, mag wel duidelijk zijn...
Niet om het 1 of ander, maar ze zijn daar een stuk fanatieker dan welke groepering/website/forum/magazine/vereniging dan ook... :eh:


en dan nog terug te komen op Gerry Jungen, deze man is alleen maar uit op uit de hand lopende discussies,
en stapt er dan vervolgens zelf tussenuit, ik volg hem al langer... dus ken zijn werkwijze inmiddels wel :(

eerst de popie jopie uithangen, vervolgens de presentator uithangen, en dan achteraf op facebook zo hard trappen dat er schenen breken.
wees dan een vent, en zeg het ter plekke tegen iemand van de foundation, maar nee hoor, we doen het lekker veilig achter een schermpje.
met allerlei vreemde aantijgingen naar het DBF, wat een stumper.....
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef:Nou.... volgens mij is er totaal geen notie, hoeveel werk er achter de schermen is bij de foundation!!
en dat allemaal op vrijwillige basis... ieder draagt zijn/haar steentje bij....
de vele vergaderingen, netwerken, en begeleiding.
Als het gross het allemaal maar onzin vind, is het toch wel vreemd dat er zeker meer dan een 100-tal muzikanten van formaat rondlopen tijdens zo'n dag.
Daar komt bij dat het een perfecte netwerk dag is.
hoe dan ook, een ieder zijn ding, een ieder zijn mening, maar dat er daar heel erg veel voor de Nederlandse blues word gedaan, mag wel duidelijk zijn...
Niet om het 1 of ander, maar ze zijn daar een stuk fanatieker dan welke groepering/website/forum/magazine/vereniging dan ook... :eh:

Weet je wat zo jammer is.....dat jullie je persoonlijk aangevallen voelen als er eens iets minder positiefs geschreven over iets wordt waar jullie bij betrokken zijn. Er is nl. niemand hier die zegt dat het een makkie is om zoiets te organiseren en er is ook niemand die zegt dat het gros het allemaal maar onzin vind. Natuurlijk is het zien en gezien worden en wat jij netwerken vind beschouw ik meer als hielen likken ...het is maar hoe je het bekijkt.
Ik weet dan nl. weer uit ervaring dat als organisatoren je wat beloven en je laat even je neus niet meer zien dan lig je er ook meteen weer uit en ach,netwerken hebben de bands van dit formaat toch helemaal niet nodig. Roep Erwin Jawa en je eerste optredens zijn al geboekt voor ze je gehoord hebben dus da's totaal niet relevant.
Tja en dan nog even over dat fanatieke van de mensen daar...de meesten hebben er geen baan naast of zijn al met pensioen ....dan heb ik ook wel tijd om fanatiek te zijn.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Hoe kom je daar in vredesnaam bij :shock:
Alle mensen in het bestuur hebben gewoon werk, en zijn allemaal jongen dan 60....
werken in de zorg, hebben een drukke baan, of een eigen bedrijf... dus hoe je daar nou bij komt :?:
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Nou dan zal ik dat wel verkeerd begrepen hebben maar dan nog heeft het niks met hun of ons fanatisme te maken,want daar doel je op. Dat begrijp ik ook nog wel.
Anyway,ik zal erover ophouden want ik heb allang weer begrepen dat enige kritiek op wat dan ook is aan jullie niet besteed. Alleen maar hosanna en ja en amen roepen is hier nog wel geoorloofd en vooral iedereen veren in de welbekende reet steken werkt ook heel goed maar helaas,daar doe ik niet aan mee :thumbdown:
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Heins »

Leuke discussie dit, en hij komt elk jaar weer terug. Appie raakt de kern als hij zegt dat "de beste" altijd een wedstrijdelement met zich meedraagt. Als het zou zijn: de "meest gewaardeerde" muzikant of band, dan geef ik Marga gelijk. Maar het gaat toch echt om "de beste". Ik hoor nu iedereen al zeggen: "wat's in a name". Helaas, er zit heel veel in een naam. Als je gaat voor de beste pianist, dan ga je voor de pianist die het beste piano kan spelen. Als je gaat voor de meest gewaardeerde pianist, dan ga je voor de meest gewaardeerde. Dat is toch echt iets anders. Je zal maar een matige pianist zijn en worden uitgeroepen tot de beste pianist omdat je heel erg gewaardeerd wordt. Dan denken ze in het buitenland dat je de beste pianist bent. Dan heb je behoorlijk wat uit te leggen. En nu stop ik ermee.

Heins
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Daarom word er met de uitreiking ook nooit over "de beste" gesproken..... maar gewoon over de award... het waarderings stuk.
Een ruime commissie vergaderd over nominaties, het land mag stemmen wie hun het liefste een waarderings beeld gunnen.
iedereen is vrij om wel of juist niet te stemmen... right?

Ieder jaar je zelfde standpunt, tegen de zelfde mensen te moeten verkondigen....? is volgens mij ook weer niet nodig....
want dat standpunt zal ook nooit veranderen, ieder zijn ding, dus ik vind t prima.
Echter, er gaan allerlei verhalen de ronde, waar echt helemaal niks van klopt, en daar baal ik wel van.


er is altijd wel iemand op facebook of weet ik wat voor medium die kritiek heeft....
ieder jaar weer, dat het eens tijd is dat er wat meer bluesrock muzikanten genomineerd moeten worden.
Nu is er afgelopen jaar een grote commissie geweest van bluesliefhebbers, bezoekers, dj's etc.
Komen er, Ernst van Ee, Tenny Tahamata en Julian Sas uit, en weer is het niet goed...! :crazy:

maargoed, ieder doet zijn ding, waar hij of zij zich goed bij voelt, blijf dat vooral doen, zolang je er een goed gevoel aan overhoud ;)
Afbeelding
Marga

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Marga »

Appie the Bluesman schreef:

……..ik ben dus niet van plan om mijn mening bij te stellen omdat jullie graag zien dat er alleen maar positief geschreven mag worden op dit forum.
Ik vind nl. dat je best wat kritischer mag kijken naar dit soort zaken en doe dat dan ook en ga dan een gewone gezonde discussie met voor en tegens dan ook niet uit de weg.

Marga:
Wie verlangt er van jou dat jij je mening bijstelt? Niemand!!
Wie zegt dat er alleen maar positief geschreven mag worden op dit forum? Niemand!!
Wie zegt dat je niet kritisch mag kijken? Niemand!!

Maaaaaaaarrrrrrrrr wat jij verstaat onder een “gewone gezonde discussie” snap ik niet en ik ben echt niet blond!!
Een discussie is je mening ventileren en niet je mening opdringen aan anderen, want dat gevoel krijg ik nu: “dat jij je gelijk wilt halen” en ik raak hier een beetje van in de war.
Dingen zijn zwart en wit en daartussen zit altijd nog een stukje grijs: m.a.w. respect hebben ten opzichte van elkaars mening.

Ik moest dit ff kwijt!!
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Heins »

ScreenHunter_02 Feb. 15 11.04.jpg
ScreenHunter_02 Feb. 15 11.04.jpg (94.56 KiB) 11855 keer bekeken
@Kuno: dit heb ik van de FB site van de Dutch Blues Foundation geplukt. Het gaat hier toch echt om de "beste" artiesten/ band.

@iedereen: kritiek en discussies zijn heel erg belangrijk, daar wordt iedereen beter van. Dat houdt een forum ook levendig. Appie steekt zijn mening niet onder stoelen of banken, maar heeft ook genoeg zelfkritiek. Dat is de goede mix.
Kuno ziet kritiek als een persoonlijke aanval terwijl niemand dat zo bedoelt.

Ik ga nu aan de koffie,


Heins
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Kuno Mooren »

Ik zie het als persoonlijk aanval...??


wat ieder denkt moet ie zelf weten, ik verdedig alleen de foundation, omdat ik mij daar wel bij thuis voel... :?

zal mij verder een zorg zijn wie, wat denkt, ieder zijn mening, maar zie zo vaak onwaarheden voorbij komen over de foundation :eh:

volgens mij worden er nu zaken door elkaar gehaald...
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 9 feb, 2014 Dutch Blues Awards!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Marga schreef:
Marga:
Wie verlangt er van jou dat jij je mening bijstelt? Niemand!!
Wie zegt dat er alleen maar positief geschreven mag worden op dit forum? Niemand!!
Wie zegt dat je niet kritisch mag kijken? Niemand!!

Maaaaaaaarrrrrrrrr wat jij verstaat onder een “gewone gezonde discussie” snap ik niet en ik ben echt niet blond!!
Een discussie is je mening ventileren en niet je mening opdringen aan anderen, want dat gevoel krijg ik nu: “dat jij je gelijk wilt halen” en ik raak hier een beetje van in de war.
Dingen zijn zwart en wit en daartussen zit altijd nog een stukje grijs: m.a.w. respect hebben ten opzichte van elkaars mening.

Ik moest dit ff kwijt!!
Ik heb ook wel respect voor een ander zijn/haar mening hoor Marga maar feiten zijn feiten en dat heeft niets te maken met iemand iets opdringen.
En als ik jullie reacties zo lees dan krijg ik inderdaad de indruk dat je alleen maar positief over dingen mag schrijven i.p.v.dat er eens met een kritische blik naar iets gekeken wordt en dat Kuno zich persoonlijk aangevallen voelt. Zo reageert hij in ieder geval wel met zijn : doe normaal man.
Ik blijf dit nog steeds een gezonde discussie vinden en ben blij dat Heins zich er ook mengt. het blijkt dus maar weer dat ik niet de enige ben die iets verder kijkt dan zijn neus lang is.
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”