Nieuwe Cd Jean Paul Rena

Gigs, concerten en festivals die eraan zitten te komen
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Nieuwe Cd Jean Paul Rena

Bericht door Patrick »

JEAN PAUL RENA
Nieuw Album: A THIEF KNOWN FOR STEALING HEARTS

Dragão Music staat op het punt het nieuwe album 'A Thief Known For Stealing Hearts' van de Nederlandse zanger, songschrijver en gitarist Jean Paul Rena uit te brengen.

De fans die hem volgen sinds de allereerste release in 1996 hebben lang moeten wachten maar het is er, eindelijk. Na vier eerdere albums komt dan nu het vijfde album uit. Exact 10 jaar na de vorige release. Een lange tijd, veroorzaakt door o.a. een 'writers block' en door het feit dat de man optreden leuker vindt dan opnemen, was er volgens Rena geen noodzaak om 'iets uit te brengen als het niet leuk genoeg voelt'. Echter dit jaar viel alles op zijn plek. De juiste nummers, de leukste goede muzikanten en een geweldige studio. Het bleek allemaal mogelijk.

Alles heeft nog meer een toegevoegde waarde door het feit dat Rena dit album samen met zijn zoon Kit Carrera (drums) bekend van The Deaf heeft gemaakt. Volgens Rena geven 'family style vibes' dit geheel een bijzondere extra dimensie. Vandaar ook familie op de vocalen en in de organisatie van het hele project. Volgens mij maakt dit het geheel nog meer speciaal.

Rena verklaart over het album 'Het is een afspiegeling en documentatie van mijn leven, mijn bloed, mijn helden en mijn muzikale reis over de jaren.

Ik heb dan ook mezelf toegestaan en er op toegezien volkomen eerlijk en transparant te zijn als artiest, zanger, gitarist en vooral als liedjesschrijver en producer. Alleen zo kon ik de dingen in mijn leven gebruiken en in muziek vorm geven.

Zonder rekening te moeten houden met stijl, verwachtingen of marketing werd het echt persoonlijk, emotioneel en vrij van externe krachten en invloeden.Misschien onvoorspelbaar voor sommige luisteraars maar hey, 'wie koopt er een album dat hij of zij al kent?'

En het resultaat? Een album met een brede mix van stijl, liedjes, sounds, en …..emoties.

Een verhaal en toewijding aan muzikale avonturen – zonder grenzen.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe NL bluesgigs, concerten & festivals”