Oppe Ruiver blues festival 8 april

Gigs, concerten en festivals die inmiddels achter de rug zijn
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door Appie the Bluesman »

Belangrijkste is dat jij het naar je zin hebt gehad .....toch??? :D
Gebruikersavatar
anja
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mar 2012 12:25

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door anja »

JAAAAA dat heb ik zeker :D :D :D
Gebruikersavatar
meeuwsen
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 mar 2012 20:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door meeuwsen »

Wie was vorig jaar aanwezig op het Bluezy festval in Ridderkerk en heeft daar Bas Paardekoper gezien?

Niets ten nadele van de band hoor maar het geluid was SLECHT!
Ik ben na 5 minuten luisteren naar de achterkant van de zaal gegaan.
Omdat ik na 10 minuten oorpijn kreeg heb ik de zaal verlaten. En ik niet alleen.

Daarna kwam, zoals altijd, een andere band op het andere podium.
Hierna kwam op hetzelfde podium als Bas Ian Siegel die ik graag wilde zien.
Ik vreesde het ergste voor het geluid.
Maar het was perfect. Een geweldig optreden.
Dat is toch vreemd! Met dezelfde geluidsman.

Hoe kan dat nou?

groeten, John
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door Kuno Mooren »

denk dat het ook temaken heeft met de apparatuur die de muzikanten zelf meenemen.
zo kan een pedaal oid niet lekker stroken met de geluids app. van de geluidsman (gewoon 1 voorbeeld)
denk dat het oa daaraan kan liggen.

maar er kan in de tussentijd, dat er op het andere podium gespeeld werd, geevalueerd zijn, over het geluid.
ook doet de ene band een totaal andere sounscheck, als de andere, dat zal ongetwijfeld ook enorm schelen.

Ik ga trouwens Bas Paardekooper vanavond zien spelen :)
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door Appie the Bluesman »

Soms zijn technische problemen de oorzaak.Daar ben je als eerste band vaak de dupe van. Je kan dat voorkomen door uitgebreid te soundchecken.
Zeker als eerste band heb je alle tijd om dat te doen , maar naarmate een festival vordert , wordt het geluid toch vaak wat beter.De geluidsmensen zitten er beter in , zeg maar en worden wat beter in het beoordelen van het totaal geluid.

Eigen backline kan ook een rol spelen. ik speel op mijn Hammond vaak met een overstuurd geluid en dat is i.c.m. met een vette Leslie een uitdaging voor de geluidsman.
Ook scheelt het enorm of een zaal vol of half leeg is. Vaak heeft de eerste band te kampen met minder publiek waardoor de zaalvulling een deel van het totaalgeluid bepaald.
Gebruikersavatar
bluesanimal
DBF Beginnend Talent
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mar 2012 19:29

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door bluesanimal »

Appie the Bluesman schreef:Soms zijn technische problemen de oorzaak.Daar ben je als eerste band vaak de dupe van. Je kan dat voorkomen door uitgebreid te soundchecken.
Zeker als eerste band heb je alle tijd om dat te doen , maar naarmate een festival vordert , wordt het geluid toch vaak wat beter.De geluidsmensen zitten er beter in , zeg maar en worden wat beter in het beoordelen van het totaal geluid.

Eigen backline kan ook een rol spelen. ik speel op mijn Hammond vaak met een overstuurd geluid en dat is i.c.m. met een vette Leslie een uitdaging voor de geluidsman.
Ook scheelt het enorm of een zaal vol of half leeg is. Vaak heeft de eerste band te kampen met minder publiek waardoor de zaalvulling een deel van het totaalgeluid bepaald.
Hallo Mannen, ik zal jullie even uit de "geluid"droom helpen...haha....
waarom klinkt de ene band bagger en de andere perfect met dezelfde installatie en geluidsman?

Disipline is het woord: als je de backline op het podium zooooooo hard zet, kan een geluidsman in de zaal NIETS meer doen!
Zet je je backline zacht op het podium en vraag de geluidsman alles via de monitor terug te laten komen.........dan kan het nl wel kneiterhard.....als je dat wilt......

Gr.Richard
Gebruikersavatar
bluesanimal
DBF Beginnend Talent
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mar 2012 19:29

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door bluesanimal »

Appie the Bluesman schreef:Soms zijn technische problemen de oorzaak.Daar ben je als eerste band vaak de dupe van. Je kan dat voorkomen door uitgebreid te soundchecken.
Zeker als eerste band heb je alle tijd om dat te doen , maar naarmate een festival vordert , wordt het geluid toch vaak wat beter.De geluidsmensen zitten er beter in , zeg maar en worden wat beter in het beoordelen van het totaal geluid.

Eigen backline kan ook een rol spelen. ik speel op mijn Hammond vaak met een overstuurd geluid en dat is i.c.m. met een vette Leslie een uitdaging voor de geluidsman.
Ook scheelt het enorm of een zaal vol of half leeg is. Vaak heeft de eerste band te kampen met minder publiek waardoor de zaalvulling een deel van het totaalgeluid bepaald.


daarom heeft een soundcheck in een lege zaal ook weinig zin.......je kan controleren of alles werkt, maar ivm veranderde akoestiek in een volle zaal, zal er dan wat aanpassingen volgen..
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door GerPeper »

Helemaal waar Ries wat je zegt over het volume van de mannen op het podium.
Als je in een kleinere kroeg staat te spelen is het zeer irritant als je door de band de deur uit geblazen wordt.
Ik heb daar in mijn eigen band ook last van hoor. De zanger staat altijd onwijs te schreeuwen en keihard en de andere gitarist weet ook nog niet dat het volume pedaal ook met je hiel ingetrapt kan worden.
En daar zeur ik dan wel regelmatig over. En dat word soms niet in dank afgenomen. :(
Dan word het ook een stuk moeilijker om een subtiel stuk met lieve intentie te spelen.
Want het knettert meteen door de tent. :oops:
Tja en dan staat een geluidsman als hij er is ook met zijn duimen te draaien.
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
meeuwsen
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 mar 2012 20:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door meeuwsen »

Appie the Bluesman schreef: Eigen backline kan ook een rol spelen. ik speel op mijn Hammond vaak met een overstuurd geluid en dat is i.c.m. met een vette Leslie een uitdaging voor de geluidsman.
Ook scheelt het enorm of een zaal vol of half leeg is. Vaak heeft de eerste band te kampen met minder publiek waardoor de zaalvulling een deel van het totaalgeluid bepaald.
Daar raak je een probleem.
Onze Hammond speler heeft, vooral in kleine kroegen, altijd een probleem met de juiste plaats voor zijn Leslie. hij heeft hem weleens achter zich geplaatst waarbij vervolgens de slaggitarist, die er dan naast staat, er gek van wordt want hij hoort verder niets meer.
heb jij ervaring met de juiste plaats voor de Lesie?

groet, John
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Oppe Ruiver blues festival 8 april

Bericht door Appie the Bluesman »

meeuwsen schreef:
Daar raak je een probleem.
Onze Hammond speler heeft, vooral in kleine kroegen, altijd een probleem met de juiste plaats voor zijn Leslie. hij heeft hem weleens achter zich geplaatst waarbij vervolgens de slaggitarist, die er dan naast staat, er gek van wordt want hij hoort verder niets meer.
heb jij ervaring met de juiste plaats voor de Lesie?

groet, John
De beste plaats voor de leslie vind ik een paar meter naast of achter me( omdat ik dan beide speakers goed hoor ) .
Staat de leslie dichtbij ( omdat er in een kleine kroeg weinig ruimte is ) wil ik hem nog wel eens wat hoger zetten. Als hij nl. te dichtbij staat hoor je vaak alleen de hoge tonen rotor , waardoor je geneigd bent hem harder te zetten dan nodig is.

Uitversterkt in een grotere zaal hoeft hij niet zo hard en vraag ik op de monitor een totaalmix,zodat ikzelf kan horen hoe de leslie in de mix klinkt.
Plaats reactie

Terug naar “Oude NL bluesgigs, concerten & festivals”