CD Recensie: Katon & Orlemans - Live K.O.

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

CD Recensie: Katon & Orlemans - Live K.O.

Bericht door Patrick »

Release: Augustus 2015 / Label: Wild Ass Records
Tekst: Barbara van Geffen

Afbeelding

Afgelopen week trof ik een leuke verrassing in mijn mailbox aan: het nog uit te komen live-album, ‘Live K.O.’ van Michael Katon en Rob Orlemans. Afgelopen mei bundelde deze twee bevriende gitaarbeulen hun krachten voor een beperkt aantal exclusieve gigs getiteld " The Knock Out Boogie Tour”. Naast een viertal clubshows werd ook het Ribs & Blues Festival in Raalte aangedaan. Van het optreden in Raalte zijn live-opnames gemaakt, en die opnames waren zo goed dat er al snel plannen werden gesmeed om een live-CD uit te brengen. En het eindresultaat, het eerder genoemde ‘Live K.O.’ dat mag er zijn!

Afbeelding

Op ‘Live K.O.’ staan negen tracks. Zeven daarvan zijn nummers die Katon en Orlemans samen met drummer Ernst van EE en bassist Piet Tromp (de ritmesectie van Rob Orlemans) op het Raalter festival speelde. De overige twee zijn interviews voor de radioprogramma’s Blues Meets Rock (Dewy Mulder) en Twisted Blues (Gerda Jackson), waarin o.a. wordt verteld hoe de samenwerking tussen beide gitaristen tot stand is gekomen is!

Vanaf de opener ‘Get Yer Boogie On’ tot aan de afsluiter ‘Fried Jalapenos’ speelt het aan elkaar gewaagde ijzersterke duo zeven eerlijke, recht-voor-zijn-raapse blues-rock en boogie nummers, ‘Brewed In Hell en Tiel’ van de bovenste plank, die prima ondersteund worden door drums en bas. Stuk voor stuk nummers met een flinke dosis energie waarbij stil zitten of staan geen optie is!

Mijn persoonlijke favoriete nummers van het album zijn ‘JL Boogie’, van het van Rob Orlemans afkomstige album, Into The Spirit, en mijn all time favorite, het van Katon’s gelijknamige album afkomstige ‘Get On The Boogie Train’. Beide nummers zijn redelijk voorspelbaar, maar altijd weer een genot om naar te luisteren. Maar ook de overige nummers zijn naar mijn bescheiden mening van grote klasse!

Afbeelding

Kortom.. een puntgave CD die voor de liefhebbers die van blues-rock en boogie houden een absolute aanrader is. De kwaliteit van de geluidsopnames zijn uitstekend, zo niet uitmuntend! En zoals het hoort op een live-cd geniet het publiek luidkeels mee. Zodra hij beschikbaar is gewoon aanschaffen die CD! En mocht je dit duo nog eens samen live op het podium aan het werk willen zien. In september zijn ze weer te bewonderen op diverse Nederlandse podia!

Tracks
1 Get Yer Boogie On
2 JL Boogie
3 Red Moon Risin'
4 Indian Machine
5 Get On The Boogie Train
6 Highway of Love
7 Fried Jalapenos
8 Interview Dewy Mulder - Blues Meets Rock
9 Interview Gerda Jackson - Twisted Blues

Op de Site http://www.Blues-rockreview.nl kunt u nog veel meer informatie vinden mbt concert/festival recentie's, cd/dvd recenten en foto's
Met dank aan Barbara van Geffen.
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”