The Holmes Brothers

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Plaats reactie
Marga

The Holmes Brothers

Bericht door Marga »



Soms zijn er dingen die je mag meemaken waarbij je denkt: lucky me!!!

26 oktober 2014

Een concert van The Holmes Brothers bezoeken is heel bijzonder en deze keer traden ze op in de North Sea Jazz Club in Amsterdam.
Ik was nog nooit in deze Club geweest en tot mijn verbazing zaten er heel veel mensen te eten in de zaal waar de band zou gaan optreden en ik was even uit het veld geslagen...zo van: wat is dit?
Het leek wel zo'n zaaltje waarin je een variétévoorstelling zou gaan zien, zoals je dat wel eens in oude films ziet.
De mensen genoten van een driegangendiner die voorafgaand aan het concert kon worden gereserveerd.
Achter in de zaal was een kleine verhoging en daar stonden wat stoelen en gelukkig was ik op tijd om op de eerste rij te kunnen gaan zitten en omdat de zaal niet zo groot is, is de afstand naar het podium goed te doen. Al met al geeft het een intieme sfeer.
Het concert kan beginnen en Johan Derksen, die de programmering in deze Club op zich heeft genomen, houdt een inleidend praatje en daarna betreden de drie Holmes Brothers om 21.00 uur het podium: op de een of andere manier raak je direct onder de indruk van deze heren die allen de zeventig zijn gepasseerd.
Met een passie en een drie-eenheid gaan ze van start en bij het eerste nummer krijg je al kippenvel en laten zij zien dat ze zowel zelf genieten, alsook dat ze de mensen die naar hen komen kijken en luisteren laten genieten.
Het is stil....heel stil en iedereen luistert en geniet van het concert.

Rond 22.00 uur is het ineens gedaan, zo lijkt het, maar niets is minder waar: na een kwartiertje pauze komen ze weer terug en gaan er vol gas tegenaan.
Soms heb je van die concerten waarvan je denkt: is het nu al afgelopen?
Dit was er zo eentje en het was echt super om aanwezig te kunnen zijn.

Na afloop loop ik even naar de Brothers toe: aan een oudere dame die daar ook zit vraag ik:
"Bent u de echtgenote van een van de brothers?" "Ja, van de basist" zegt ze.
"Gaat u altijd mee on tour?" "Niet altijd, maar deze keer wel en we gaan naar Denemarken en nog verder" en ze glimt en ze kijkt naar haar man en ik vraag aan de basist "Bent u moe?" Hij knikt.
Ik loop even naar de zanger toe die op een stoel zit en ik moet even door de knieen zal ik maar zeggen om op gelijke hoogte met hem te kunnen praten en ik zeg dat ik genoten heb van het concert en dat ik blij ben dat ik gekomen ben en ik krijg een big smile.
Ik kan niet goed de Engelse woorden vinden, dus zeg ik: "It was so beautiful" en hij zegt: "You are beautiful" en er komt een smile op mijn gezicht.

Mijn bluesmaatje maakt een foto voor mijn album en tja het kon ook niet uitblijven om even met Johan Derksen op de foto te gaan, die daar totaal geen problemen mee had.
Het is raar dat je mensen "kent" van de TV en dat je dan naast zo iemand staat en je ervaart, dat het iemand is die aardig is en op de een of andere warmte uitstraalt, maar dat is mijn gevoel.

Het was een memorabele avond die ik niet gauw zal vergeten.

Lieve groetjes,
Marga



Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: The Holmes Brothers

Bericht door Patrick »

Lieve Marga, een heel leuk en mooi veslag. Dank je voor het delen, je bent een schat XXX
Tamaharry

Re: The Holmes Brothers

Bericht door Tamaharry »

Prachtig verslag Marga! Geen verhaal over megasterren die weer een supergig
neerzetten, maar gewoon een verhaaltje over hoe jij de avond hebt ervaren door
te luisteren en te kijken naar een paar krasse knarren :clap: :clap:
Marga

Re: The Holmes Brothers

Bericht door Marga »

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden....daar doe ik het voor....maar ook voor die kruisjes ;) ;)

Ben blij dat jullie het waarderen hoor :thumbup: :thumbup:
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”